Morten90 Startet 15.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2017 Hei. Er ganske fersk på dette med innenbords motor så håper noen kan hjelpe meg. Har en volvo penta 4,3 gs 1997mod som jeg tenker og få byttet kjølevæske på. Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg tapper av kjølevæsken på denne motoren? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2017 Det sitter tappeplugg på hver side like over bånnpannepakningen. Dvs på styrbord side er det en plugg med 9/16" nøkkelvidde (14mm) mens det på babord side sitter et T-stykke med tappeplugg og en bankesensor. Tror denne bankesensoren har 7/8" nøkkelvidde. Det hender at du må stake opp etter å ha skrudd ut pluggen for at kjølevæsken skal renne ut. Sitér dette innlegget Link to post
Morten90 Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Takk så mye for svar. Noen som vet hvor mangen liter kjølevæske det går på den? Sitér dette innlegget Link to post
Morten90 Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Ingen som vet? ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Det varierer nok litt, det blir jo alltid liggende igjen noe i manifolder, kriker og kroker osv, men det går jo på så mye kjølevæske som det skal være. Volvo oppgir generelt ikke noe absolutt tall for hvor mye kjølevæske det går på motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.