Jump to content

Forslag til bygging av mobil krybbe.

Ida Marie III

Recommended Posts

Jeg trenger en mobil krybbe til en skjærgårdsjeep på 5 meter, 40hp Outbord totalt ca 450 kg.

Noen som har tegninger på noe slikt, eller har gode ideer/forslag til byggemåte.

Båten skal bare flyttes ca  50 meter på fast underlag, ( fliser), kranbilen rekker ikke inn.

Ønsker helst å bygge den i treverk, og gjerne med mulighet for enkel demontering

når den ikke er i bruk.

Her er ett forslag, kopiert fra en båtstøper på det blide Sørlandet :

(skrues sammen av 75mm terasseskruer og 8stk 120mm vognbolter til hjulene, min 2pr hjul M8)  12-15mm finer

bilde

Ser veldig bra ut den der dieselfan..

?Går for en slik løsning, takker :yesnod:

Båten er 495, og 200 bredde, regner med 2 meter lengde bør være nok, eller ?

Kan vel knipe den litt på bredden også i forhold til båtbredden..

Redigert av Ida Marie III (see edit history)

Se den ja, ser ut til at det holder med 2/4` på høykant..

Jeg har Nimbusen stående på en - den er kun bygd av 2/4, så skulle tro at en 5 meter skjærgårdsjeep kan stå på det samme. Det ligger forøvrig tegninger til den her inne hvis du søker i forumet.

Se også denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/60341-henger-vs-krybbe/

Redigert av Napoli (see edit history)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Jeg har Nimbusen stående på en - den er kun bygd av 2/4, så skulle tro at en 5 meter skjærgårdsjeep kan stå på det samme. Det ligger forøvrig tegninger til den her inne hvis du søker i forumet.

Se også denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/60341-henger-vs-krybbe/

Ja, da er 2/4 rikelig, var det jeg ville forsikre meg om.

Ellers må jeg ha den så smekker som mulig, og helst også mulighet for en enkel demontering for lagring..

Får gruble litt videre på det, vist det ikke dukker opp en smart løsning på det også her.. :wink: 

Båten er 495, og 200 bredde, regner med 2 meter lengde bør være nok, eller ?

Kan vel knipe den litt på bredden også i forhold til båtbredden..

Ville ikke hatt den kortere enn 2 meter (har 2x 550'er og har valgt 2.5m lengde. Balanserer de med 75cm overheng bak m 90hk E-tec.

Bredde spørs på hva du skal gjøre i båten mens den står på tralla, polere sidene og rekke er vrient om tralla blir for smal... skal du ikke jobbe i båten trenger den ikke være mer enn 60cm brei. Anbefaler 120cm.  (ikke glem krysset under, så nær hjulene som mulig)

Demontering: løsne krysset og 8 vognbolter, din ikea-pakke er ferdig  :thumbsup:

Redigert av dieselfan (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...