Ida Marie III Startet 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2017 Jeg trenger en mobil krybbe til en skjærgårdsjeep på 5 meter, 40hp Outbord totalt ca 450 kg. Noen som har tegninger på noe slikt, eller har gode ideer/forslag til byggemåte. Båten skal bare flyttes ca 50 meter på fast underlag, ( fliser), kranbilen rekker ikke inn. Ønsker helst å bygge den i treverk, og gjerne med mulighet for enkel demontering når den ikke er i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Dette er hjulene som jeg har tenkt å bruke, hvert hjul holder 180 kg.. Redigert 16.Mars.2017 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Google "Båtvogn" og kryss av for bilder så finner du massevis av inspirasjon.... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Airbag420 Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Hei, Har en krybbe som det sto en 20 ibiza på. Hm står i Tønsberg nå den krybba, lit langt for deg, men kan godt ta noen bilder av den ? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Ja, gjerne det Airbag 420, bilder er fint.. Har en formening om hvordan jeg vil ha den, men er usikker på dimensjonene jeg bør ha på bjelkene i forhold til vekten på båten Ingen tømrere her inne som vet litt om dimensjoner, i forhold til brudd vekt ?? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Bygg en songvaarkrybbe, forsterk den på kryss - og sett på hjulene du har der. Skal gjøre nytta det. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Se den ja, ser ut til at det holder med 2/4` på høykant.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Her er ett forslag, kopiert fra en båtstøper på det blide Sørlandet : (skrues sammen av 75mm terasseskruer og 8stk 120mm vognbolter til hjulene, min 2pr hjul M8) 12-15mm finer Redigert 16.Mars.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Her er ett forslag, kopiert fra en båtstøper på det blide Sørlandet : (skrues sammen av 75mm terasseskruer og 8stk 120mm vognbolter til hjulene, min 2pr hjul M8) 12-15mm finer Ser veldig bra ut den der dieselfan.. ?Går for en slik løsning, takker Båten er 495, og 200 bredde, regner med 2 meter lengde bør være nok, eller ? Kan vel knipe den litt på bredden også i forhold til båtbredden.. Redigert 16.Mars.2017 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Se den ja, ser ut til at det holder med 2/4` på høykant.. Jeg har Nimbusen stående på en - den er kun bygd av 2/4, så skulle tro at en 5 meter skjærgårdsjeep kan stå på det samme. Det ligger forøvrig tegninger til den her inne hvis du søker i forumet. Se også denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/60341-henger-vs-krybbe/ Redigert 16.Mars.2017 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Jeg har Nimbusen stående på en - den er kun bygd av 2/4, så skulle tro at en 5 meter skjærgårdsjeep kan stå på det samme. Det ligger forøvrig tegninger til den her inne hvis du søker i forumet. Se også denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/60341-henger-vs-krybbe/ Ja, da er 2/4 rikelig, var det jeg ville forsikre meg om. Ellers må jeg ha den så smekker som mulig, og helst også mulighet for en enkel demontering for lagring.. Får gruble litt videre på det, vist det ikke dukker opp en smart løsning på det også her.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Båten er 495, og 200 bredde, regner med 2 meter lengde bør være nok, eller ? Kan vel knipe den litt på bredden også i forhold til båtbredden.. Ville ikke hatt den kortere enn 2 meter (har 2x 550'er og har valgt 2.5m lengde. Balanserer de med 75cm overheng bak m 90hk E-tec. Bredde spørs på hva du skal gjøre i båten mens den står på tralla, polere sidene og rekke er vrient om tralla blir for smal... skal du ikke jobbe i båten trenger den ikke være mer enn 60cm brei. Anbefaler 120cm. (ikke glem krysset under, så nær hjulene som mulig) Demontering: løsne krysset og 8 vognbolter, din ikea-pakke er ferdig Redigert 16.Mars.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.