fiskekongen Svart 3.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Ja her er siste rapport :) Båten er fikset på og motoren byttet jeg forgasser på, slik at 9.9 Sport nå skal yte 20hk. Har montert smart tabs, og satt disse på det letteste. Båten har nesten ikke planingsterskel, og møtte turtallsperra med 9,25x8" propellen som sto på. Da gikk den i 15 knop. Har nå prøvd både 9 1/2" og 10,5" stigning. Svært liten forskjell. Båten går nå 16,5 knop men treffer turtallsperra selv med 10,5" propellen. Må si jeg er litt overrasket over dette med såpass tung båt. Båten holder seg i rundt 15knop selv med godt gassavdrag. Er det noen vits i å gå enda opp i propell? Motoren virker å gi stor forskjell mellom 15 og 20hk! Mer enn de 5hk skulle tilsi. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Dersom du treffer turtallsperra, ville jeg tro at det bare er å gå opp i propellstigning. Disse kommer vel med maks 12" stigning - gjør et forsøk og se hva som skjer. Jeg tror fortsatt at båten skal gjøre rundt 18 knop med den motoren. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.