Guest Balder.. Startet 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2017 Hei. Ønsker din erfaring med Ficht motorene, både gode og dårlige. Tenker spesielt på motorer fra rundt 2000mod. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2017 Hadde en 150 hk oceanrunner 2002 modell og det var en fin og sterk motor med fin lyd! Men den har vel ikke det beste ryktet. Injektorproblemer? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2017 Ficht var jo den store skrekken på utenbordsmotormarkedet, iallefall før BRP fikk skikk på sakene utpå 2000-tallet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mouche Svart 18.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2017 Hadde en 150 hk oceanrunner 2002 modell og det var en fin og sterk motor med fin lyd! Men den har vel ikke det beste ryktet. Injektorproblemer? En Johnson Oceanrunner var vel ikke en motor med Ficht-teknologien? I alle fall var ikke den 150hk jeg hadde på nittitallet. En Fichtmotor hadde jeg for egen del holdt meg langt unna for det dårlige ryktet var ikke ufortjent. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Teerex Svart 18.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2017 (redigert) Første generasjon 1998 Johnson Oceanrunner Ficht 150. Vet ikke om de leverte den 2002, men i såfall het den vel Ficht RAM eller DI eller noe slikt. Evinrude overtok vel på direkteinnsprøytningsfronten, men både Johnson og Evinrude hadde også noen 4-taktere med opphav fra Suzuki en stund. Derimot fikk man Johnson Ocean Pro 150 utover på 2000-tallet. En mere ordinær 2-takter. Redigert 18.Mars.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Balder.. Svart 18.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2017 Teerex...ja det er Ficht RAM jeg tenker på, vet de har dårlig rykte og det er derfor jeg spør. Men det vil jo noen ganger være att det "baller" på seg og att ett produkt kan bli fremstillt værre enn det egentlig er, ville derfor høre fra folk som selv har hatt en slik motor og høre om deres erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2017 (redigert) Sats på motorene som heter DI fra 2003-> eller helst E-tec fra 2004-> BRP fikk mere driftssikkerhet på sakene etter at de tok over. http://www.bombardier.com/en/media/newsList/details.17-bombardier-evinrude-direct-injection-outboard-engines-set-industry-standards-for-performance.bombardiercom.html?filter-bu=bombardier Her en 2001 modell Og her en 2003 modell men pussig nok står det Ficht RAM injection. Her en 2003 modell Direct Injection Redigert 18.Mars.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.