Sicpa Startet 18.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2017 Var og handlet meg en HB21 for litt siden. Der sitter det en Yanmar 10hk ,1 sylindret diesel motor. Denne båten burde klare ca 7 knop etter det jeg hører. Men min klarer fra 3,6-4,7 knop. Syntes dette var lite i forhold til hva den burde klare...! Noen som har tips til hva dette kan være. Kjørte båten fra Tjøme og helt til Drammen og ikke noe trøbbel annet enn lav fart og litt hvit røyk fra eksos. Se bilde.I tillegg fant jeg ut av båten også har ligget ute iblant tid. Så tok opp inspeskjonsluka og så at proppelen er full av drit. Kan dette være forskjellen på 3 knop?Takker for all hjelp jeg kan få. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2017 Ta båten din på land, rengjør skrog og propell og ror, ny bunnsmøring og anoder og du får garantert maksfart. Den groen han mye og si, ikke vær bekymret. Sitér dette innlegget Link to post
Sicpa Svart 18.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2017 Godt og høre. Venter på et par tilbakemeldinger på heising av båt for og ta et røsk. Takk takk Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Garantert at den propellen ikke fungerer som den skal når den er så full av ruer så en kjempe vask vil gjøre underverker her. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
bellen Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Helt sikkert en god skog med rur og blåskjell på skroget også. Når du først har oppe båten, så sparer du deg mykje fremtidig arbeid om du bunnsmører båten nå. Skrap bort løst bunnstoff og smør på nytt over alt. Min erfaring er at sort bunnstoff fungerer best mot groe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.