lenny36 Startet 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2017 Hei, jeg er både fersk båteier og fersk på dette forumet og lurer på en ting. Kan noen tipse meg om et sted som setter båter på vannet i indre Oslofjorden? Har båten på henger men ønsker helst å få løftet båten med kran ut på vannet. Er en 21-foter. Takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Asker marina hvis det er i nærheten. Evt vollen marina. Begge kan løfte den ut for deg. Sitér dette innlegget Link to post
lenny36 Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Tusen takk for tipset :-) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Malmøya slipp gjør det men det er ikke sikkert de har startet sesong enda men jeg har mob.90192258 og han heter Knut Arne så du kan jo ta kontakt med han så får du greie på når han kan løfte. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
lenny36 Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Glimrende, da har jeg flere valgmuligheter, tusen takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 (redigert) Blommenholm kan løfte for deg når bare isen går der. Her min egen på vei opp i fjor høst. Maskinfører Thomas i trucken plasserte henne riktig vakkert på hengeren etterpå. Redigert 20.Mars.2017 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
lenny36 Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Nydelig:-) Hvor mye koster et sånt løft? Hvilke marinaer med bensin finnes i nærheten? Skal ha båten først på Kjeholmen og senere på Hovedøya. Har kun erfaring med båtliv fra skjærgården i Bergen som er helt nydelig når været først er bra, men blir spennende å utforske her østpå. Noen anbefalte dagsturer og weekendturer med en hurtiggående daycruiser? :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Er veldig fin rampe på Solvik båtforening mellom Høvik og Sandvika. http://www.solvikbaatforening.no Poletter til bommen på rampen kjøpes på havnekontoret eller watski butikken (forbehold om de har fått noen betalingsløsning i det siste jeg ikke har fått med meg). Solvik har et stort opplagsområde, så det er normalt greit å få parkert bil og henger. Ytterst på moloen ligger Solvik marina hvor du får fyllt bensin eller diesel. Når du flytter inn til hovedøya, får du bunkret på kongen marina ved color line og Lindøya. http://www.kongenmarina.no http://www.marine-service.no/lindoya-marina Fra Solvik er det bare et drøyt steinkast ut til Kjeholmen og de andre øyene i bærumsskjærgården. Velkommen skal du være :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Team Colibri Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 (redigert) Bildet viser Blommenholm/ Solvik Grønn sirkel - løft med truck Rød sirkel - Oslofjordens beste rampe Blå sirkel - pumper (som ikke synes pga mitt overlegg av sidescan) Priser på løft: http://blommenholmbatforening.no/Informasjon/Tilfeldigel%C3%B8ft.aspx Men du må vente litt, for her er det is fortsatt... Vanligvis går båten min opp/ ned uten løft, har den på henger og ruker gjerne rampen i rød sirkel. Men akkurat i fjor høst skulle jeg komme til under båten og da var det kjekt å slippe å klatre mellom skrog og henger. Båten din håndterer du fint fra henger med litt trening. Redigert 23.Mars.2017 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
lenny36 Svart 26.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Tusen takk for god hjelp alle sammen:-) Det blir gøy å utforske Oslofjorden denne sommeren og nå er det bare litt båtpuss så er jeg klar for sesongen! Noen som har prøvd weekendturer fra indre Oslofjorden til Nøtterøy/Tjøme med en båt på denne størrelsen? Tenker kanskje Fredrikstad og Strømstad kan være innenfor rekkevidde i fint sommervær også. Det får bli senere når jeg blir bedre kjent i skjærgården tenker jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.