Sixleg Startet 20.Mars.2017 Del på Facebook Startet 20.Mars.2017 Jeg kjøpte en båt av min bror. En Polar 20 modellåret 1965. Så vidt jeg vet, ble grunnlagt dagens Polar Boats 1967. Er det noen som har mer informasjon om disse båtene i det siste? Selv Jeg finner ikke mer info enn det er i alle fall en til Sverige. Takknemlig for all hjelp. Jeg har dessverre ingen bedre bilder akkurat nå. Skrevet med hjelp av Google Translate. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Polarplast startet opp på Tromøya i Arendal i 1961. De startet opp med mindre robåter/joller, men også Passbåten Polar 17. Jeg har ikke sett modellen du har lagt ut bilder av, men den var virkelig flott. Har sett bilder av Polar 20 tidligere, men den har vært nokså lik Polar 17, bare slitt større. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Sixleg Svart 20.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Polarplast startet opp på Tromøya i Arendal i 1961. De startet opp med mindre robåter/joller, men også Passbåten Polar 17. Jeg har ikke sett modellen du har lagt ut bilder av, men den var virkelig flott. Har sett bilder av Polar 20 tidligere, men den har vært nokså lik Polar 17, bare slitt større. Tack så mycket för komplimangen. Jo, det är en riktig pärla. Den är väldigt lik Polar 17, bara lite större och med överbyggnad. Själva skrovet är nästan identiskt. Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 https://www.blocket.se/stockholm/Polar_20_71492946.htm?ca=11&w=3 Sitér dette innlegget Link to post
Sixleg Svart 20.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 https://www.blocket.se/stockholm/Polar_20_71492946.htm?ca=11&w=3 Jo jag har mailat den ägaren också och frågat om info. Han visste ingenting heller. Sitér dette innlegget Link to post
Sixleg Svart 20.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Polarplast startet opp på Tromøya i Arendal i 1961. De startet opp med mindre robåter/joller, men også Passbåten Polar 17. Jeg har ikke sett modellen du har lagt ut bilder av, men den var virkelig flott. Har sett bilder av Polar 20 tidligere, men den har vært nokså lik Polar 17, bare slitt større. Polarplast? Polarboat.no har jag frågat men de visste ingenting om min båt. Nu såg jag att det stod polarplast skrivet på ett polar17 emblem. Är det samma företag som idag tillverkar produkter i plast, alltså polarplast as? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Polarplast? Polarboat.no har jag frågat men de visste ingenting om min båt. Nu såg jag att det stod polarplast skrivet på ett polar17 emblem. Är det samma företag som idag tillverkar produkter i plast, alltså polarplast as? Hette vel opprinnelig Polarplast. Finnes vel i dag 2 firma som bygger Polar-snekker. Det ene gikk jo konkurs for noen år siden, men produserer fremdeles sine Polar20/22 i Polen, med salg i Herre, Langesund. Har vel skiftet navn til Polarbåt. Det andre selskap som bygger/selger Polar snekker heter vel Polarboat A/S og blir drevet/eiet av Bertrand Marcussen. De holder vel til på Byglandsfjord, men tror at dette firma nå er flyttet ned igjen til Arendals-kanten. Sitér dette innlegget Link to post
Tore GA Svart 20.August.2020 Del på Facebook Svart 20.August.2020 Dette var gøy å finne! Jeg har selv en Polar 17 1969, og har samlet info om disse båtene. Jeg har også kommet over enkelte bilder av Polar 20 cabin cruiser (se vedlegg), men aldri sett den selv. Jeg kjenner godt til produksjonsstedet, på Tromøy, men denne modellen har jeg selv aldri sett. Er båten fortsatt "flytende"? Vet du mer om modellen nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.