Jump to content

Cristec CPS3 lader defekt etter feiltilkobling av batteri

Klstad

Recommended Posts

Hei!

Jeg var så uheldig å koble feil på +  og - til startbatteriet. Etter at det skjedde så vil ikke landstrømladeren fungere. Sikringen gikk inne i selve boksen til landstrømladeren, og hovedsikringen til landstrøm ble utløst. Har byttet sikringen til landstrømladeren, og aktivert hovedsikring, men landstrømladeren vil fortsatt ikke virke.

Er det noen som har tips til hva annet jeg må gjøre/sjekke?

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Kortslutning batteri hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Jeg har trykket inn jordfeilbryter som er ved automatsikringen til landstrøm. Ikke noe tegn til liv i landstrømladeren. Jeg har en 100A hovedsikring (mega fuse), er det mulig den kan ha røket (er ikke i båten nå)?

I tillegg er jeg litt bekymret  for om startbatteriet kan være skadet (skal måle det i morgen).

For å understreke hva "Pipe" sier: Dette er helt uproblematisk for startbatteriet. Det helt sikkert ikke der du har klart å lage problemer.

Utgangen på laderen kan ha tatt skade. Om hovedbryteren har vært avslått, og dette bare er for startkretsen, er det godt mulig at ikke annet har tatt skade. Laderen må trolig fikses av en eller annen elektronikkfyr.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...