Kjellg Startet 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2017 Båten var utstyrt (da jeg kjøpte den for 1 år siden) med en airmar b744v men montert uten fairingblock og avstivingsbolt. Må ta båten opp og fikse opp i problemet, da det kommer inn vann under fart. Men så var det utfordringa da. Bor i tromsø og her er det ennå ganske kaldt en stund til. Må jeg vente til sommeren eller er det noen som har noen triks? Mener å ha hørt at tec7 herder ned mot 0, mens sika må ha 10 grader. Tenkte på en mulighet å pakke et telt rundt giveren utvendig og sette på en vifte så jeg får herdet limingen. Er det gjennomførbart? Hva mener dere godtfolk? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Går sikkert fint det? ha tec7 i romtemp dagen før du gjør det. Har montert svinger med tec7 i minusgrader. Det værste var at det var kaldt på fingrene? Du må vel kutte det til slik at det passer med skroget også ? Er det en slik plastdings som svinger monteres i? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Kjellg skrev On 21.3.2017 at 9.20: Mener å ha hørt at tec7 herder ned mot 0, mens sika må ha 10 grader. Sikaflex 291 og 221 har område for påføring fra +5 til +40 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Har du tilgang på strøm kan du bruke en 1000watts arbeidslampe for å få opp tempen på laminatet og sika/tec7 ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 (redigert) boble65 skrev On 21.3.2017 at 9.47: Går sikkert fint det ha tec7 i romtemp dagen før du gjør det. Har montert svinger med tec7 i minusgrader. Det værste var at det var kaldt på fingrene Du må vel kutte det til slik at det passer med skroget også ? Er det en slik plastdings som svinger monteres i? Yes, men plassen der selve tranduseren står heller bare 5-6 grader, men sage må jeg. Tar finpussen med en fil eller lignende. Er ny med båt, men regner med at jeg skal klare å fikse dette :) Redigert 21.Mars.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Trønderbygger skrev On 21.3.2017 at 10.22: Har du tilgang på strøm kan du bruke en 1000watts arbeidslampe for å få opp tempen på laminatet og sika/tec7 Aha, det var smart. Strøm har jeg, men ikke lampe. Med det må man jo klare å skaffe seg :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 (redigert) Mange rare folk med båt. Det står til og med i manualen at det vil lekke om den monteres uten blokka i mellom eller at avstivingsbolten ikke monteres. Stusset litt ifjor på hvor det vannet kom fra, så jeg isolerte forskjellige områder med plast av en plastkanne som jeg klippet opp og gaffateip. Var ute på en 3-4 timer tur nå og det kom inn et par liter med vann ved giveren. Heldigvis så kommer det ikke vann inn når jeg ligger i ro. For å være helt sikker så har jeg bestilt nye o-ringer også. Det er en sånn giver som kan trekkes opp for vedlikehold etc. Så blir det jo spennende å se hvor stort hull de har laget. Skal være 51mm, men hvem vet. Håper jeg ikke må plastre :( Redigert 21.Mars.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.