Edh1 Startet 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2017 Synes mange skal ha altfor mye for gamle 4-5 hestere. Ligger jo ute til 4-5000 for 10-15 år gamle motorer... Da tenker jeg heller å kjøpe nytt. Men velger man 4 hk Mercury til 7000 (5 hk til 7500) eller Suzuki 4 til 7000? (Begge hos Bakken motor). Eller spiller det noen rolle? (Skal settes på en liten gummibåt til junior). Sitér dette innlegget Link to post
NorDan_780 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 De eldre to-takterene er en del sprekere og lettere en de nye 4 takt. De er også enklere å vedlikeholde, og også håndtere da de ikke må ligge på en bestemt side. Derav holder prisen seg. Leste nylig en test av små motorer, der kom Suzuki dårlig ut pga mindre effekt en de andre. Mercury og Tohatsu var vel de som kom best ut. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Det er den lave vekten som gjør at gamle 2-taktere selges relatitvt dyrt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
båt 45 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 drukke aceton ? yahama selvfølgelig Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Yamaha er bare et merke blant flere. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
NorDan_780 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Nå får man vel 4-takt 4-6 hk som veier ca. tilsvarende. Men disse er 1-sylindrede, og er bråkete og "daue" i forhold. Jeg har to 5hk to-takt. En Yamaha, og en Tohatsu fra rundt 2002. Helt problemfrie begge to, men Tohatsu en er ett knepp sterkere, og har penere gange en Yamaha'en. Hyttenabaoen har ny 6hk Suzuki. 5 hk to-taktene bruker litt mer bensin, men de er vel så spreke, og har en mye penere gange. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Har hatt 4-takter men var heldig som fant en 5 hk Tohatsu 2-takter på Finn som virket å være ok vedlikeholdt. Kjempemotor som jeg passer på som om det skulle vært ungen min. Så min klare anbefaling er 2-takter uten noen som helst forbehold. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Ja, ser at vedlikehold er en faktor. Får se på bruktmarkedet etter noen velholdte 2-taktere:-). Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Vedlikehold på en slik motor er jo en bagatell selv om det er 4-takter. Det er nok vekta som tynger, evt. vibrasjoner fra 1-syl motor. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.