DR_Nelson Startet 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2017 Bare et spørsmål om en sak jeg synes er litt irriterende, men er det slik det er? Var innom min lokal marina i dag for litt smalltalk. Har lenge søkt om båtplass og de har fortsatt ikke ledig. Etter litt nevnte de at flere eiere av båtplasser ikke har båten der, men på feks på hytta. Og sier ikke ifra at båtplassen står tom for sesongen. Dermed er det heller ingen som leier ut. Er det normalen i de ulike båthavnene i landet? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Privat båtforening havn, kommunal havn eller ren kommersiell havn? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Kan godt hende.. min plass stod tom i to år? fikk ett par forespørsler men når di ikke ville betale leia jeg ville ha så ble di uten? Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Privat båtforening havn, kommunal havn eller ren kommersiell havn? Ren kommersiell havn her. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Kan godt hende.. min plass stod tom i to år fikk ett par forespørsler men når di ikke ville betale leia jeg ville ha så ble di uten Kan jeg spør hva leie du ville ha? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Skulle ha 500,- i måneden. Betaler jo ca 3000,- i året for og ha plassen i tilegg til innskuddet når jeg kjøpte den. Men di som var interesert syntes det var for dyrt med 500,- i måneden så da lot jeg bare plassen stå tom. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Er ofte et problem der det er rimlige plasser. Har båtplass på svenske siden i en havn det er "umulig" og få plass. Ingen sier fra seg plass når de har fått. Selv om det er plikt til og bruke plassen. Men hvordan skal man dokumentere at plassen ikke blir brukt ? Det koster ca 2500 for plass der. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
boble65 Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Hos oss kan plassen stå tom i inntil tre år. Hadde det vært ett problem hadde jeg bare lagt gummijolla der? båt er båt? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Hvilken størrelse er det på båten din Nelson? Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Skjønner ikke helt hvorfor man skal H båtplass når den ikke brukes, ei heller at det er lov og leie den ut. Eller man tar vel seg lov. Syntes det hører hjemme i egen privat havn at man kan leie ut, ikke kommunal/andres havner. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 I vår private havn er det ikke lov å leie ut, her eier vi hver vår plass og vedlikehold og all jobbing er på dugnad. bare materialkostnad på en båtplass er mellom 40-50000. Det er heller ikke lov til å selge båtplassen til en som ikke har naust eller hytte i feltet tilknytta havna. Men det er som sagt privat og våre egene klausuler. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
DR_Nelson Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Hvilken størrelse er det på båten din Nelson? 20fot 2,4 breddemeter fra fender-fender Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 20fot 2,4 breddemeter fra fender-fender Da er det ledig her; http://hana-bf.no/?p=1598 Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 23.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 (redigert) Da er det ledig her; http://hana-bf.no/?p=1598 Takk for tips. Sendt mail. Men de prisene forstod jeg ikke helt. Er det lengde på utriggere som avgjør pris på medlemskapet? Og 30 000kr som en ikke refunderbar avgift uansett hvilken plass/båt og tidsperspektiv på leien? Redigert 23.Mars.2017 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.