JRK Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Takk for link på tang Lars H. Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Kva med og splitte opp den 95 kvadrats kabelen litt i endane og fordele kordelane i to for og sette på 2stk 50kvadrats tilkoblinger på. Litt krympestrømpe og eventuelt vulktape så kan faktisk dette sjå ganske bra ut og. Da er den biltema presstangen stor nok ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Det tror jeg bare ville gi problemer med så mange tynne tråder. Jeg tror trådendene ville sprike i alle retninger og du ville få problemer med å få på kabelskoene. Med korrekt størrelse kabelsko slik jeg har, gikk jo dette helt greit for meg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Otto R Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 ca 400 og 1400 grovt regnet når jeg deler areal i 1/8 og ganger opp Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Beklager at jeg ikke var nøye nok på bruken av ordet kordeler. Men at kablene jeg har slitt med de siste dagene er flertrådig, må vel være rett. Når det gjelder 95mm2 kabelen hadde den også en gruppering med enkelttråder i kordeler. Den hadde 8 - 10 kordeler hver bestående av enkelttråder (selvbfølgelig uten ståltråd i midten). Dette går ikke helt tydelig frem av bildet, men en ser antydningen. Skal man spikke flis så er vel disse kablene mangetrådet og ikke flertrådet! ;) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 (redigert) Jeg kan godt spikke flis/tråd jeg også, hva med "veldigmangetrådet"? Redigert 24.Mars.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Christensen Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Jeg kan godt spikke flis/tråd jeg også, hva med "veldigmangetrådet"? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.