Mr_Stian Startet 22.Mars.2017 Del på Facebook Startet 22.Mars.2017 Jeg har en Scand Classic 25 som jeg har hatt på land i noen år nå for å pusse opp litt. Har kommet så langt nå at det snart er på tide å sette den ut på vannet igjen. Så nå kommer det jeg ikke har så veldig peiling på. Har søk og lest masse her på forumet men lurer fremdeles på noe. Skroget på båten er rett og fint, men det hvite har fått en litt gul farge nederst. Jeg hadde håpet noen hadde noen tips til produkter som jeg kan bruke for å få tilbake hvit fargen hvis mulig.Se bilde: Som du ser på bildet her så er det noen renner fra ene gjennomføringen samt at det er gulnet noe nederst: Den sorte stripen øverst er og blitt veldig matt. Noe som kan funke på denne? Og så til bunnsmøring. Som du kan se av bilde nedenfor så er det mange fine nyanser av blått her. Det er og noen plasser hvor det ser ut som noe gammelt løsner. Må jeg pusse ned alt her eller er det bare å kjøre på med ny bunnsmøring. Kom gjerne med tips til produkter. Prøver gjerne biltema eller tilsvarende om noen har greie erfaringer med deres produkter. Dette er ikke en båt jeg har brukt masse penger på! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 For å begynne øverst, den sorte stripen angriper du med Autosol. Og da kan du like godt ta hele skroget ? Kjøp deg en god maskin, så er halve jobben gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Glemte å si at jeg har en skikkelig poleringsmaskin til bilen. En fra wurth. Autosol som det som man bruker for å få crome til å skinne igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Det er vel en egen for plast. Dog, det finnes mange gode produkter, men gjerne dyrere. Autosol blir en grov rubbing, så du må gå over med en pollering og god voks etterpå. Du må spraye på med vann samtidig som du bruker maskina. Det må ikke bli tørt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Og den gule stripa nederst tar du med fortynnet saltsyre. Evt sitronsyre, Deep Clean, Vannlinjerens, etc. Syreprodukter alt sammen. Hugos funker også, men syr er lettere. Påføres med kost, får virke en stund og spyles bort. Enkelt. Når det gjelder bunnstoffet så tenker jeg at det som ikke høytrykkspyleren tar sitter helt OK. Sliping har jeg i alle fall greid meg fint uten. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.