Jump to content

Båtpuss og bunnsmøring

Mr_Stian

Recommended Posts

Jeg har en Scand Classic 25 som jeg har hatt på land i noen år nå for å pusse opp litt. Har kommet så langt nå at det snart er på tide å sette den ut på vannet igjen. Så nå kommer det jeg ikke har så veldig peiling på. Har søk og lest masse her på forumet men lurer fremdeles på noe.

Skroget på båten er rett og fint, men det hvite har fått en litt gul farge nederst. Jeg hadde håpet noen hadde noen tips til produkter som jeg kan bruke for å få tilbake hvit fargen hvis mulig.Se bilde:

Som du ser på bildet her så er det noen renner fra ene gjennomføringen samt at det er gulnet noe nederst:

20170322_172902_zpsoiadxzoo.jpg

Den sorte stripen øverst er og blitt veldig matt. Noe som kan funke på denne?

20170322_172958_zpsdtfw5v5a.jpg

Og så til bunnsmøring. Som du kan se av bilde nedenfor så er det mange fine nyanser av blått her. Det er og noen plasser hvor det ser ut som noe gammelt løsner. Må jeg pusse ned alt her eller er det bare å kjøre på med ny bunnsmøring.

20170322_172911_zpsokl6hufg.jpg

Kom gjerne med tips til produkter. Prøver gjerne biltema eller tilsvarende om noen har greie erfaringer med deres produkter. Dette er ikke en båt jeg har brukt masse penger på!

Og den gule stripa nederst tar du med fortynnet saltsyre. Evt sitronsyre, Deep Clean, Vannlinjerens, etc. Syreprodukter alt sammen. Hugos funker også, men syr er lettere. Påføres med kost, får virke en stund og spyles bort. Enkelt.

Når det gjelder bunnstoffet så tenker jeg at det som ikke høytrykkspyleren tar sitter helt OK. Sliping har jeg i alle fall greid meg fint uten.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...