Guest Balder.. Startet 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2017 Hei. Har en Lowrance Elite 5 plotter/ekkolodd, dette ekkoloddet viser bunnforhold svært detaljert men viser ikke vanlige "fiskebuer"/fisksymbol. Monterte derfor ett vanlig enkelt Lowrance ekkolodd i tillegg for å få de tradisjonelle fisk markeringene...spørsmålet er da...vil de 2 svingerne/enhetene forstyrre hverandre ?? Jeg trodde ikke dette skulle være noe problem men for å være sikker spør jeg dere ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Gjer vel det om dei sender på samme frekvens, elles ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Hvorfor bruker du ikkje bare "vanlig" ekkolodd på det du har da, og ikkje downscan funksjonen? Eg også har Elite 5, og det viser fisk ganske godt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Kommer tilbake senere i dag med modell betegnelse på begge med tanke på frekvens, kanske noen kan svare på om det går bra...de er begge montert Denne Elite 5 viser ikke fiskesymdoler eller fiske buer, de ses som "prikker", det kan heller ikke velges i menyen, er mye brukt av dykkere har jeg blitt fortalt fordi det har så god oppløsningser den minste grein ol. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Kommer an på hvor god "interference rejection" er. Furuno er meget gode på det. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 ......... Denne Elite 5 viser ikke fiskesymdoler eller fiske buer, de ses som "prikker", det kan heller ikke velges i menyen, er mye brukt av dykkere har jeg blitt fortalt fordi det har så god oppløsningser den minste grein ol. Hmm.. Merkelig. Har ikke hørt om noen Elite 5 som kun viser downscan. Får du ikkje velge vanlig ekkolodd om du trykker på knappen øverst til venstre? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 (redigert) Det er en Lowrance Elite 5DSI og en Lowrance Hook 3x. Er jo ett vanlig ekkolodd men viser ikke fisker/buer, fisken ses bare som prikker, er svært nøyaktig, gjenstander på størrelse med tennis baller ses godt, svært detaljert. Så var det dette med frekvensen på disse 2...noen som vet om de vil fungere sammen ? Redigert 23.Mars.2017 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Ok.. Da er eg med, eg viste ikkje at det fantes en egen versjon som kun hadde downscan. Hvorfor sa du ikkje det med en gang? ;) Ja, det skal gå greit å bruke to svingere da dei sender på forskjellige frekvenser. Helst bør du ha en 50kHz/200kHz svinger. Ekkoloddet du har nå, sender på 455/800kHz. Derfor er bildet så detaljert, men fanger opp fisk meget dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Fant frem eskene til begge og ser att Hook 3x har frekvens 83/200 og Elite 5DSI har frekvens 455/800, det vil vel si att de ikke skulle forstyrre hverandre..eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Maskinisten...kunne sagt det med en gang, om jeg bare hadde visst :) Ok, da er jeg beroliget, da var ikke monteringsarbeidet av Hook 3x bortkastet. DSI har veldig bra bilde, nesten som ett fotografi. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Elite DSI og Hook 3x kan du fint kombinere. Dog er ekkoloddet på 3x ganske enkelt så ikke forvent mirakler på store dyp. 4x har et mye bedre ekkolodd. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Guest Balder.. Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Team Colibri...hvor dypt er "store dyp" ? Fisker mest på opp til ca80m. Har dere som dorgere erfaring med Raymarine ST1000+ ? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 3x begynner å vise sine svakheter rundt 30 meters dyp. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.