Hosse Startet 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2017 Har hatt båt i noen år, men dette er første året jeg har en "riktig" båt og skal ta en skikkelig vårpuss. Det er en plastbåt, Scand 7600 Dynamic. Den er skitten innvendig og utvendig. Gelcoaten er matt. Det er en del krakuleringer i gelcoaten. Bunnstoffet må slipes ned og males opp på ny. Fenderlisten er ny, så den ser fin ut. Det skal også inn en baugpropell, og den skal til sist smøres med bunnstoff også. Bunnen ble nøye spylt med høytrykk i høst. Hvilken rekkefølge bør jeg ta dette i? Starte på toppen med vask, rubbing/polering og så voks for å så avslutte med bunnstoffet? Båten står i hagen, så jeg har tilgang til det meste. Tar mot alle tips og triks med glede:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Er vel lite vits i å vaske noe før du har slipt/skrapt bunnen, det blir fryktelig mye støv av slikt. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Vrod Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Jeg ville startet med baugpropeller for da skal du bruke fres og helt sikkert ganske mye sliping og det blir en masse glass støv og det er liten vits i vaske før det men det er jo mulig og vaske både før og etter. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Hosse Svart 24.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Nei, det med vask får man vel ta etter baugpropelleren:-) Men legger jeg på bunnstoff før jeg polerer/rubber/vokser båten? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Jeg ville gjort det helt til sist. Noen typer bunnstoff mister effekten sin hvis båten står for lenge på land etter siste strøk. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Bigmac Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Nei, det med vask får man vel ta etter baugpropelleren:-) Men legger jeg på bunnstoff før jeg polerer/rubber/vokser båten? Nei, bunnstoff til slutt (med maskeringsteip). Når du polerer så blir bunnstoffet farget av polish/voks og du kan få en visuelt ujevn vannlinje. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Min første vårpuss for min del og. Jeg ville nok polert til sist. Bare å maskere opp bunnstoffet, slikt som jeg gjør med plastdelene på bilen. Min vårpuss liste ser slik ut. Service på motor og polering/voksing av motor. Skrape løst bunnstoff og flekke. Fikse en liten skade i gelcoat. Demontere fenderlist, rubbe gelcoat i området den nye fenderlist skal på. Polere alt under fenderlist og vokse. Sjøsetting Rens av teak i baug og vask av alt over fenderlist Oljing av teak og polering av alt over fenderlist Vask innvendig Polere bort bruksmerker innvendig, legge på voks her og. Polere krom Sette på plass puter KJØR! Tror det skal la seg gjøre i den rekkefølgen. Hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 20.November.2018 Link til dette innlegget Svart 20.November.2018 Har hørt at teak rens tar voksen. Derfor renser og oljer jeg teak før jeg polerer og vokser. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.