Morten_L Startet 24.Mars.2017 Del på Facebook Startet 24.Mars.2017 Holder på å montere portlights i min 1986 modell Jeanneau Sun Fizz 40 (seilbåt) hadde i utgangspunktet først tenkt 1 vindu på hver side i salongen, men ser nå hvor mye lys de slipper inn og leker med tanken om å sette 2 pr side. Skrogtykkelsen der de kommer er 13-15mm glassfiber pluss gelcoaten. Det fremste vinduet ønsker jeg å montere mellom forsterkningene til røstjerne. Vil skroget svekkes for mye slik at jeg eventuelt må støype forsterkning? Avstanden mellom vinduene blir 50cm slik jeg har tegnet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mars.2017 Del på Facebook Svart 24.Mars.2017 Umulig å svare generelt på tror jeg. Min båt, og mange andre har jo veldig mye større vinduer i skrogsidene. Men vet dessverre ikke noe en hvordan evt forsterkninger er gjort. Skulle ikke tro dine "små" skal ha noen betydning... Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Hei. Så lenge utkutt til vinduet ikke svekker innstøpt forsterkning (si 100 mm ifra) så er det bare og kjøre på. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Morten_L Svart 26.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Takk for råd. Da finner jeg frem vinkelsliper og stikksag og kutter videre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.