laban74
Vis hele sitatetJa, ser at det er trangt. Hasla 27 ja.. Der var det mye bråk mellom Nor-Dan og Hasla når denne kom. Nor-Dan mente det var en kopi av deres osv osv. Den er vel 290cm på bredde og 825cm lang om jeg ikke husker mye feil
![]()
Uansett, så viser turteller feil håper jeg - ellers, så er pumpa blitt skrudd ekstremt mye på i tillegg til liten propell. Men selv om det er tilfelle, så høres 3500 o/min helt ekstremt ut. Det er jo 1050 o/min mer enn den skal gi.. Du vil jo slite ut motoren fort som fy, for dette er ett turtallsområde disse ikke skal gå på @laban74
Takk for oversikt. Kun prøvd et par ganger, og da kun 10 sek. Må finne ut av dette før neste sessong. Tenker jeg må få en motorkyndig til å se på dette her. Kjører som regel på 2000 omdr, og gjør da ca 8 knop. Det virker liksom som om motoren bare leker seg, og at den har lyst på mer motstand. At propellen kan være i minste laget er også litt rart da jeg syntes det går litt fort for dorjing på 800 rpm( som er hva turtelleren viser ved tomgang..
Fant forøvrig akkurat brosjyre fra kb 27cc som skal være støpt i samme forma.. denne båten med 130 hk volvo er oppgitt til marsjfart på 16(3200 rpm), og maksfart på 20 knop(3500rpm). Skjønner mindre og mindre her nå. Mulig du har rett mtp at propellen er feil allikevel...