Sjeldenutpå Startet 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2017 Eg har lyst / behov for å rense intercooler. Har lest igjennom manual eg fann på motortypen i dokumentarkivet, men de hopper over intercooler såvidt eg fann ut. Har nokon gjort det før, og kanskje har bilder ? Det eg lurar på om eg berre kan skru av lokket i bakkant og trekke ut innmaten ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Alfa Selina Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Den kan du rense på tilsv. måte som andre vekslere kjølt av sjøvannet, dvs. med Systemrens! :) Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Hei Hvis det på sjøvannssiden er det som Alfa Selina sier (Ryddig opplegg Alfa Selina), Eller tenkte du å gjøre rent på luftsiden? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Alfa Selina skrev 11 minutes ago: Den kan du rense på tilsv. måte som andre vekslere kjølt av sjøvannet, dvs. med Systemrens! :) Den gule slangen der, er det kjølevann ut? Hvordan kjører du dette? Utblandet i en tank og gjennomkjøring med samme veske? Sitér dette innlegget Link to post
Alfa Selina Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Den gule slangen er ferskvann inn på spyle/blandebendet for å kjøle eksosen, dette for at motoren skal kunne gå, og ja, slik at den ferdige blandede Systemrensen i dunken/tanken skal få sirkulere i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 (redigert) Alfa Selina skrev 1 time siden: Den gule slangen er ferskvann inn på spyle/blandebendet for å kjøle eksosen, dette for at motoren skal kunne gå, og ja, slik at den ferdige blandede Systemrensen i dunken/tanken skal få sirkulere i motoren. Aha, det var veldig smart. Har du stor tank og mye veske? Hvor lenge kjører du det og lar du veska stå en stund i motoren uten sirkulasjon? Det der må jeg lage meg, må bare vente til zinken skal skiftes så jeg får blindplugger. Har en yanmar og samme sjøvannsfilter som deg. Redigert 4.April.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Skal du rengjøre på luftsiden må kjøleren deles. Det hjelper lite med systemrens om luftsiden er igjenngrodd av olje og smuss Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Ja det var luftsiden eg ville rense. Eg kjørte systemrens i sjøvannskretsen i to dager først. Eg var litt skeptisk til demontering av kjøleren, var usikker på kva som måtte løysast feks ifbm oljefilteret på toppen, men det gikk veldig greit. Innmaten var lett å få ut når eg hadde kjøleren på benk i garasjen. La innmaten i en stamp og skylte igjennom med diesel i ny og ne i to dager. Litt trykkluft. 7 bokser breake-clean. Og 40 liter varmt vatn til slutt. Såg ok ut før rensejobben, men du verden så skitten dieselen vart. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mille II Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Eddik 35% utblandet med vann fikser også snusen bra, litt mindre klin og gørr en diesel og søl :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.