Jump to content

Er det lett å rense intercooler på yanmar 6lya-stp

Sjeldenutpå

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Alfa Selina skrev 1 time siden:

Den gule slangen er ferskvann inn på spyle/blandebendet for å kjøle eksosen, dette for at motoren skal kunne gå, og ja, slik at den ferdige blandede Systemrensen i dunken/tanken skal få sirkulere i motoren.

Aha, det var veldig smart. Har du stor tank og mye veske? Hvor lenge kjører du det og lar du veska stå en stund i motoren uten sirkulasjon? Det der må jeg lage meg, må bare vente til zinken skal skiftes så jeg får blindplugger. Har en yanmar og samme sjøvannsfilter som deg.

Redigert av Kjellg (see edit history)

Ja det var luftsiden eg ville rense.  Eg kjørte systemrens i sjøvannskretsen i to dager først.

Eg var litt skeptisk til demontering av kjøleren, var usikker på kva som måtte løysast feks ifbm oljefilteret på toppen, men det gikk veldig greit.  Innmaten var lett å få ut når eg hadde kjøleren på benk i garasjen. 

La innmaten i en stamp og skylte igjennom med diesel i ny og ne i to dager.  Litt trykkluft. 7 bokser breake-clean. Og 40 liter varmt vatn til slutt. 

Såg ok ut før rensejobben, men du verden så skitten dieselen vart.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...