hegra Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Det de mener er vel om dette står feil så strupes innløpet til pumpa eller at det går for mye i retur til tank Høytrykkpumpa får for lite diesel å jobbe med Det er vel returen som skal strupes slik at det alltid er overtrykk i høytrykkpumpa tipper jeg Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Den banjoskrue som kobler returrøret fra dyser med pumpe, horisontalt, midt på bildet, skal være merket "OUT", og har i noen tilfeller en dyse montert i senter, alternativt et meget tynt hull på siden. Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 I.M.S. Jeg har benyttet en vanlig banjo skrue, samme som på kjølerør. Har du en formening om hva dette heter / vare nr ? jeg finner ikke noe fornuftig på marineparts. Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 I.M.S. Jeg fant min tidligere skrue, market klart og tydelig med "out" og har et lite hull kl 1400 på siden. Hvordan monterer jeg denne riktig ? Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 nå er jeg såent som en liten guttunge men må vente til 1700 med å startemotor ettersom den star på jobben :-) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Som nevnt, på utløpet fra insprutningspumpen. Del nr 844237, jeg bruker vanligvis hjemmesidene til Ragnar Ringstad AS, da får du også veil. pris i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Trond Kong Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Fant du ut av det? Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 29.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 (redigert) I går startet motoren etter kun en liten omgang lufting av disel system. Sviver som ei klokke, alt ok. Takk til alle som stiller opp og hjelper til. Kalde blir serrvert ombord I sommer :-) Det er helt riktig med retur banjo som måtte byttes Redigert 29.Mars.2017 av båtfyren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 Bra å høre at det ordnet seg! Har sikkert vært fortvilende siden det er gjort en stor jobb på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 (redigert) Undskyld, men forstår jeg det her korrekt? Højtrykspumpen skal have en passende modstand på returen for at være i stand til at levere rette mængde brændstof i rette tid til hver cylinder, og denne modstand i returledningen er bygget ind i en banjo? Redigert 29.Mars.2017 av mthoms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 På fordelerpumpene fra Bosch montert på V P er det en banjoskrue med en restriksjon, på rekkepumpene er det en "trykkventil" som åpner på ca 1,5 bar på utløpet fra pumpen(kan også være plassert på brennstoffilterhus på eldre motorer). Sitér dette innlegget Link to post
Trond Kong Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 ? flott at det løste seg uten de store kostnadene ? Veldig bra at du gir tilbakemelding om hva som var årsaken, det er slik vi kan lære av hverandre og ikke minst gi råd videre til andre. ? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 29.Mars.2017 Del på Facebook Svart 29.Mars.2017 (redigert) I.M.S : "Dumt" spørsmål igjen, står banjoskrue merket "out" på riktig sted? Godt eksempel på at dumme spørsmål ikke finnes. Flott det ordnet seg, og flott at vi får tilbakemelding Redigert 29.Mars.2017 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.