Captain Jack Startet 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2017 Hadde idag start på båten for første gang siden kjøpet. Problemet var rett å slett at jeg slet lenge med å få stoppet den. Den hendelen med wire som er i dashbordet som sikkert skal ta dieseltilførselen er ikke koblet til noen plass? (Hvor skal den kobles til?) Ble også paff da jeg stengte skruventilen foran dieselfilteret, ingenting skjedde?? Samtidig som jeg tettet luftinnsugene med hendene, så klarte jeg fortsatt ikke kvele den... Den svev helt til det ikke var mer diesel igjen på tanken, da jeg bare hadde et par liter på i utgangspunktet. Noen som vet hva som er normal stopp prosedyre for denne motoren? ? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Jeg tror at du skal finne en plass på motoren å koble wiren din. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Denne siden er fin, den viser sprengdkisser og hvordan ting skal kobles: https://www.volvopentashop.com/RagnarRingstad/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7742230_042?path=MarineDieselEngines%2F7742230%2F7742230_27%2F7742230_042 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Wiren skal nok til dieselpumpa. Prøv å følg drivstoffrøene fra ventilene og til pumpa så ser du den nok. Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Hei Dieselpumpa har en liten hendel, hvor denne skal kobles. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 (redigert) Her ser du hvor wiren skal festes. https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9598/1490632773.jpg Redigert 27.Mars.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Jack Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Takk for svar! Fant ut hvor denne innretningen skal være. Problemet er at den ikke er der, det er bare et åpent hull. Går det an å sette i en ny og hvordan fungerer denne? ? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Jack Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 slik ser det ut.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Kan du ikke stoppe den med ventilløfterene? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
KongKing Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 slik ser det ut.. Ser ut til at du mangler en vital del... Har du nettopp kjøpt båten og dette er første test? Kontakt i såfall selger og hør med han Kk Sitér dette innlegget Link to post
Captain Jack Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Ser at det ligger en lapp med instruks i båten hvordan den skal stoppes. Men det står: "Skyv regulatoren forover til motor stopper" . Men hva er regulatoren. Det kan da ikke være gir/gass spak... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Ser at det ligger en lapp med instruks i båten hvordan den skal stoppes. Men det står: "Skyv regulatoren forover til motor stopper" . Men hva er regulatoren. Det kan da ikke være gir/gass spak... Det er den armen gasswiren går inn på nede på motoren. Start motoren og le armen for hånd. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Jack Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Vil du ikke da få voldsomt høyt turtall, eller er forover på regulatoren lavere turtall slik t du kveler den? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Vil du ikke da få voldsomt høyt turtall, eller er forover på regulatoren lavere turtall slik t du kveler den? Riktig, ene veien gir økt turtall, så må vi da tro at andre veien gir stopp, siden den er brukt sånn før. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Jack Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Takk for gode svar, selv på dumme spørsmål ? Kjøpte båten for slikt å ingenting fra opplag av selger som videresolgte for annen, dermed ikke altfor mye info om den. Skal prøve igjen imorgen å starte å prøve å stoppe manuelt med regulatoren. Hvis dette funker er det godt nok for meg ? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Takk for gode svar, selv på dumme spørsmål ? Kjøpte båten for slikt å ingenting fra opplag av selger som videresolgte for annen, dermed ikke altfor mye info om den. Skal prøve igjen imorgen å starte å prøve å stoppe manuelt med regulatoren. Hvis dette funker er det godt nok for meg ? Jeg byttet dekselet med stoppknappen forrige sommer. Fikk brukt hos Tor Sneve (Sandvika) på min md17c. Hør med han om han har en brukt du kan skru på. Er jo krøkkete å måtte åpne motorkassen for å stoppe motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Jack Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 KongKing skrev On 28.3.2017 at 23.00: Jeg byttet dekselet med stoppknappen forrige sommer. Fikk brukt hos Tor Sneve (Sandvika) på min md17c. Hør med han om han har en brukt du kan skru på. Er jo krøkkete å måtte åpne motorkassen for å stoppe motoren. Er det da bare å skru av det gamle og på det "nye", eller er det mye vitale deler og styr bak det dekselet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.