Jump to content

Hvordan stoppe motoren? (VP md11c)

Captain Jack

Recommended Posts

Hadde idag start på båten for første gang siden kjøpet.

Problemet var rett å slett at jeg slet lenge med å få stoppet den.

Den hendelen med wire som er i dashbordet som sikkert skal ta dieseltilførselen er ikke koblet til noen plass? (Hvor skal den kobles til?)

Ble også paff da jeg stengte skruventilen foran dieselfilteret, ingenting skjedde?? Samtidig som jeg tettet luftinnsugene med hendene, så klarte jeg fortsatt ikke kvele den...

Den svev helt til det ikke var mer diesel igjen på tanken, da jeg bare hadde et par liter på i utgangspunktet.

Noen som vet hva som er normal stopp prosedyre for denne motoren? ?

Guest Avmønstret#

Ser at det ligger en lapp med instruks i båten hvordan den skal stoppes. Men det står:

"Skyv regulatoren forover til motor stopper" .

Men hva er regulatoren. Det kan da ikke være gir/gass spak...

Det er den armen gasswiren går inn på nede på motoren. Start motoren og le armen for hånd. 

Takk for gode svar, selv på dumme spørsmål ?

Kjøpte båten for slikt å ingenting fra opplag av selger som videresolgte for annen, dermed ikke altfor mye info om den. Skal prøve igjen imorgen å starte å prøve å stoppe manuelt med regulatoren. Hvis dette funker er det godt nok for meg ?

Jeg byttet dekselet med stoppknappen forrige sommer. Fikk brukt hos Tor Sneve (Sandvika) på min md17c. Hør med han om han har en brukt du kan skru på. Er jo krøkkete å måtte åpne motorkassen for å stoppe motoren.

• 1 måned senere...
KongKing skrev On 28.3.2017 at 23.00:

Jeg byttet dekselet med stoppknappen forrige sommer. Fikk brukt hos Tor Sneve (Sandvika) på min md17c. Hør med han om han har en brukt du kan skru på. Er jo krøkkete å måtte åpne motorkassen for å stoppe motoren.

Er det da bare å skru av det gamle og på det "nye", eller er det mye vitale deler og styr bak det dekselet? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...