Jump to content

Reparasjon av 29 fot tresnekke

-Shure-

Recommended Posts

Godt å høre fra en som ikke er redd for å prøve noe nytt. Det nederste bordet er som regel festet med galvanisert stift og resten av båten klinket med kobber klink. Grunnen til at det nederste bordet er festet med galvaniser klink er at kobber ikke fester seg til eik som er et feit treslag, derfor er det som regel brukt galvanisert stift.

Den galvanisert klinken bruker å ruste etter en tid og og det kan råttne litt rundt den. Hvis ikke bordet er veldig råttent ville jeg skrudd bordet fast med syrefastetreskruer, og fylt de gammle hullene med epoksy.

Dette har jeg gjort på mi tresnekke. Jeg har også byttet et halvt bord, det gjorde jeg ved å lime det med West systen epoksy

Bilde

Båten har Vært på sjøen nå i noen måneder og lekker ikke en dråpe fra der dan ble reparert.

Hvis jeg skulle hå byttet et bord ville jeg hå prøvd en dampreingjører eller hva det heter, til å forme bordet med. Jeg har ikke prøvd det, men har en ide om at det ville være et godt redskap til å bøye et bord.

Ser at du bor i Harstad, da kan du sikkert ringe til Grovfjord båtbyggeri å få noen råd der.

Den galvanisert klinken bruker å ruste etter en tid og og det kan råttne litt rundt den. Hvis ikke bordet er veldig råttent ville jeg skrudd bordet fast med syrefastetreskruer, og fylt de gammle hullene med epoksy.

-Det er akkurat dette som har skjedd, nå vet ikke jeg helt hvilken stand de borene er i. Fordi at når båten var oppe i fjor, var det ikke min.Så jeg har ikke sett så mye på det...Båten blir liggende på sjøen i en 2 mnd til...Har ikke fått brukt den, pluss at da kan det være jeg oppdager ting som må repareres. Som jeg ikke ville oppdaget visst den hadde blitt tatt på land med en gang

Spørsmål:

-Gammle hull fra klinker og slikt, vil ikke det være like greit å tette de med tre plugger?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ser at du bor i Harstad, da kan du sikkert ringe til Grovfjord båtbyggeri å få noen råd der.

-By the way, jeg bor ikke i harstad men Askøy rett uten for Bergen

Spørsmål:

-Er det noen som vet om noen båtbyggeri i Bergens området ?

-Det gjelder egentlig kalesje og hvor får man kjøpt stoffet ?

Har tatt bilder...men den blutooth greien som skal kobles til pcen fungerer ikke sorry altså

skal se om jeg finner en løsning på det...har litt lyst å vite hvilken båt jeg har

De der dolvik folka,tror du ikke de bare er opptatt av å lage nye båter da...De gidder vel ikke lage noen bor til meg...Med mindre de får hele jobben....jeg vet ikke jeg, men jeg får spørre de

Visst ikke får jeg stikke ned på florvågbruk å få laget noe..det er jo bare en j@xla planke

• 3 måneder senere...

Hei du, jeg skal selge båten min desverre. Har startet firma, det tar veldig mye tid. Så jeg skal selge den billig. Vill heller selge den billig å vite at den blir tatt vare på enn at den bare blir liggende. da blir det fort ett ork liksom....Det er som med hund. har du ikke tid så ikke få deg en. Men jeg skal kjøpe meg ny når jeg har fått firmaet i gang...kanskje til neste høst..Men jeg har gjort mye forarbeid (samlet en del info om dette emne, så visst det var noe spesielt du lurte på, så fyr løs..Jeg kan kanskje hjelpe

Jeg kjører isbil på deltid, begynner blant annet ved oppedal fergekai og kjører mot knarvik...Der haR JEG TRUFFET PÅ SKIKKELIG OLD SCHOOL FOLK.De sa jeg måtte bare ta med meg gamelt del eller mål så kunne de gå ut i skogen finne ett tre som passet til dette og sage det til.. Snakk om spesial laget liksom.....tenk at du kommer fra matre kjører mot oppedal, etter en stud kommer skiltet:

gulen kommune sogn og fjordane

Rett før det skiltet (rett etter du kommer ut av tunnelen) tar du første vei til venstre. Følger den innover en 5-10 minutter så tar du første til høyre kjører over en bitteliten bro..etter 2 min får du en sag på venstre side..Der skal det være mulig å få råd..Men visst du skal ha det no, må du henge i. med tanke på vinteren

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...