Jump to content

Hvilken 25 fots båt (daycruiser/cabincruiser) vil folket anbefale?

Bent M

Recommended Posts

Vi har nettopp kjøpt oss en Beneteau Antares 780 etter å ha hatt en Quicksilver 555 i én sesong (Seksfotsyken der altså...) 200hk i hekken, og godt med plass inne, både til soving, bespisning og et bord til tegnesaker o.l til småfolka hvis fisken ikke biter og de begynner å kjede seg.

Bra med plass på akterdekk også, både til fiske og avslapning. Så, hvis du også vurderer pilothousebåter, kan jeg i hvertfall gi Antares 780 mine anbefalinger.

Redigert av TorgeirH (see edit history)

Tror ikke den der gjør mer enn 39,9 knop. :wink: Mener 40 knops skillet fortsatt er veldig dyrt hos forsikringsselskapene.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Tviler på at de kommer å sjekker;) spill dum og kjør med feil tilt osv så er det ikke sikkert den går så mye fortere;)

jeg valgte gjensidige i år. Grei pris og solid selskap. De gir i tillegg ut utbytte stort sett hvert år på ca 10-15 %.

andre er norske sjø(knbf) 

Frende var litt billigere enn gjensidige, men valgte gjensidige likevel.

ellers er det fort gjort å sjekke på nettkalkulator. Det virker helt tilfeldig hvem som kommer best ut. Utenom if som alltid blir dyrest hos meg.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

I år kom vi best ut med Frende, men de var dyre på båt, de liker ikke raske båter med store utenbordsmotorer. Det endte med at vi forsikret alt hos Frende, bortsett fra båten, den er forsikret hos Fender Marine. Det var faktisk frøkna hos Frende som ordnet oss en god pris hos Fender Marine, slik at totalen skulle bli innafor det vi var villig til å betale.

Bent M skrev for 11 timer siden:

Da er vi close på båt. Trenger blant annet forsikring. Noen som vet gode og rimelige selskaper for båtforsikring? Båten er jo relativt heftig utstyrt med 300 HK og en fart på 45 knop..

Hva falt valget på?

Nå kommer sommeren?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...