Jump to content

Hvilken 25 fots båt (daycruiser/cabincruiser) vil folket anbefale?

Bent M

Recommended Posts

På tide med en oppdatering. Båten må opp av vannet og på verksted. Skjer neste uke. Kjøres på bil til Moss for dette. Trolig noe elektro feil på motor og/eller styringen av motor. Ble litt skeptisk, men tenker at når dette er ordnet er det flere nye deler på båten enn da jeg kjøpte den. 

Selger har vært helt suveren og tatt ansvar for alt. Mitt mål er å kunne ta en ankerpils i denne båten på himmelspretten. Krysser fingerne for overtakelse så jeg rekker det. 

Godt at du oppdaget dette før kjøp! Tenk så kjipt dette hadde vært ved første tur med ungene - og deretter en diskusjon med selger når du kom hjem. Håper det ordner seg greit!

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Da er båten fikset. De har byttet kontrollboks for gass/gir, og reprogrammert mot motoren. Håpet er å overta på lørdag. 

I mellomtida har det seffern dukket opp en som er litt rimeligere på finn, men den har dobbelt antall timer på motor og litt mindre utstyr.  

Redigert av Bent M (see edit history)

Da er jo det en vurdering men jeg mener antall timer bør gjøre at det er noe dyrere med en motor med færre timer og utstyr koster penger det også så da er det vel bare og finne frem kuleramma og se om differansen er innafor vi får vel se et bilde av overtagelse ?

Nå kommer sommeren?

Klart det kommer bilder.

Tenker det betyr mye hvordan båten er holdt. Den vi har kjøpt var helt strøken i alt. Teak, skrog, puter, kalesje. Hele sjolabingen. Nå skal jeg slette det søket på Finn, og la det nettstedet ligge for en stund. 

Bent M skrev for 5 timer siden:

Da er båten fikset. De har byttet kontrollboks for gass/gir, og reprogrammert mot motoren. Håpet er å overta på lørdag. 

I mellomtida har det seffern dukket opp en som er litt rimeligere på finn, men den har dobbelt antall timer på motor og litt mindre utstyr.  

Det kommer alltid en litt billigere båt på Finn like etter man har kjøpt, så det er ikke noe å bry seg om. Skjer hver gang det?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Bent M skrev for 2 timer siden:

Ja. Gjør vel det. 

Noen som har erfaring med å sjekke heftelse osv på båt? Ikke signert enda, og vil gjerne dobbeltsjekke det. Hva trenger jeg fra selger?

Jeg er ikke helt sikker men har hørt noe i den duren at båten må være reg i skipsregistret for og få tinglyst heftelser i båten, men lurt og sjekke og hvis du er i tvil bestille en panteatest.

Nå kommer sommeren?

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...