sandman1 Startet 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2017 Den impulskontrollen... har kjøpt seilbåt uten å starte motor. Selger virker åpen, ærlig og oppriktig. Så noe annet trenger en vel ikke å vite om den saken. Henger på en påhengsmotor. I tillegg, så båten kan flyttes. Men det hadde vært kjekt å få motor og gear til å fungere. Selger opplyste at motor gikk, men gear slo ikke inn/ koblet ikke inn. Så da er mine grublerier, er det noen som kjenner til disse motorene her ( kan ikke være mange...) Og til "standardproblemene" på disse? Lamell eller kon i kobling?... Noen som vet? En finner noen YouTube videoer på denne og selv noe så enkelt som justering av tenning har de plassert bak svinghjul ?... Men gear finner jeg lite på. Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
sandman1 Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Kon Det hjelper å formulere spørsmålet side 8. http://gofree.indigo.ie/~odonod00/Vire_7-12_1987.pdf Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
sandman1 Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 har lest meg frem til at aksling ifra vannpumpe kan lekke vann inn i gear, rust og thrustlagere (ruller) kan jo slite i filler thrustlagrene nokså kjapt... _tror_ jeg, og da blir det vel mere klaring enn konene greier å kompensere for... _tror_ jeg... Jeg vet mere til uka, når jeg får lagt vantene på gearet. ikke skremmende størrelse på disse thrustlagrene heller: http://www.skf.com/in/products/bearings-units-housings/roller-bearings/tapered-roller-bearings/single-row-tapered-roller-bearings/single-row/index.html?designation=30204%20J2/Q Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.