Jump to content

Gearproblem på Vire 12 bensinmotor

sandman1

Recommended Posts

Den impulskontrollen... har kjøpt seilbåt uten å starte motor. Selger virker åpen, ærlig og oppriktig. Så noe annet trenger en vel ikke å vite om den saken. Henger på en påhengsmotor. I tillegg, så båten kan flyttes. Men det hadde vært kjekt å få motor og gear til å fungere. Selger opplyste at motor gikk, men gear slo ikke inn/ koblet ikke inn. Så da er mine grublerier, er det noen som kjenner til disse motorene her ( kan ikke være mange...) Og til "standardproblemene" på disse? Lamell eller kon i kobling?... Noen som vet? En finner noen YouTube videoer på denne og selv noe så enkelt som justering av tenning har de plassert bak svinghjul ?... Men gear finner jeg lite på.

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

har lest meg frem til at aksling ifra vannpumpe kan lekke vann inn i gear, rust og thrustlagere (ruller) kan jo slite i filler thrustlagrene nokså kjapt... _tror_ jeg, og da blir det vel mere klaring enn konene greier å kompensere for... _tror_ jeg... Jeg vet mere til uka, når jeg får lagt vantene på gearet. ikke skremmende størrelse på disse thrustlagrene heller: 

http://www.skf.com/in/products/bearings-units-housings/roller-bearings/tapered-roller-bearings/single-row-tapered-roller-bearings/single-row/index.html?designation=30204%20J2/Q

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...