MegaTrondy Startet 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2017 Har byttet eksos manifold og må bytte pakning mellom eksos bendet og manifolden. Bør/kan jeg bruke litt eksos pasta i tilegg til pakningen for å tette ekstra? Er det eventuelt dumt hvis jeg senere må demontere? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Det går bra. Så lenge den tåler vann. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Det går sikkert bra, men mange av de eksospakningsmidlene er beregnet til å herde ved høye temperaturer. Altså det du får i ett tørreksosanlegg. Jeg tror ikke det blir varmt nok i et våteksosanlegg. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Skulle jeg klistret på et eller annet, ville jeg brukt høytemp. silicone. Holder vel rundt 300 grader (om jeg ikke husker feil, men sjekk hos f.eks. Biltema). Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.April.2017 Link til dette innlegget Svart 2.April.2017 (redigert) Biltema har en variant (pakningssilikon) som tåler opp til 350 grader inntil 2 timer. Kjøpte nettopp ei slik tube selv til liming av pipa til pottebrenneren. Silikonen tåler rett over 200 grader kontinuerlig (slik jeg husker teksten bakpå tuba, det står mer der enn på hjemmesiden deres). Redigert 2.April.2017 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 3.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Det gikk fint uten. Pusset med litt fint sandpapir en ekstra gang og strammet boltene så hardt jeg klarte. Hvis det mot formodning skulle begynne å lekke igjen kan jeg eventuelt prøve med litt varmebestandig silikon. Takk for tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Jeg brukte heller ingenting uten om pakningen da jeg skiftet eksosbendet. Men kjenn på mutrene etter å ha kjørt en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.