Jump to content

Rabatter på Båtforsikringer

John_Kr

Recommended Posts

Prøver å se om jeg får noe hjelp i denne tråden...

Driver å går gjennom mine forsikringer sammen med et nytt forsikringsselskapet, her dukker det opp mange spørsmål om abonnement og forskjellige dingser som jeg åpenbart burde hatt i båten. Sist jeg hadde ja på alt så syntes jeg at den totale kostnad begynte å nærme seg smertegrensen og reduksjon i premie stod ikke i forhold.

Har du:

- FG godkjent Sporingsenhet

- FG godkjent alarm

- Medlemskap i RS

- VHF

- Båtførerprøven

- Vannalarm

- Godkjent havn

- Med mere

Spørsmål til dere, hva er det som gir beste besparelse i forsikringspremien, eller rettere sakt hva bør jeg ha av tilleggs-abonnement og dingser?

Takker for svar.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Problemet er vel at rabattene varier fra selskap til selskap mht hvilke og hvor mye, og det er heller ikke gitt at størst rabatt gir lavest premie når man sammenligner to, eller flere, selskaper. Min ringe påstand er at det finnes ikke noe enkelt svar på ditt spørsmål, og det kommer jo også an på hvilke medlemskap man har, hvor man bor (eller sågar havnens postnummer) for selskapene priser jo for en stor del i forhold til statistikk.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Mouche skrev On ‎29‎.‎03‎.‎2017 at 17.23:

Problemet er vel at rabattene varier fra selskap til selskap mht hvilke og hvor mye, og det er heller ikke gitt at størst rabatt gir lavest premie når man sammenligner to, eller flere, selskaper. Min ringe påstand er at det finnes ikke noe enkelt svar på ditt spørsmål, og det kommer jo også an på hvilke medlemskap man har, hvor man bor (eller sågar havnens postnummer) for selskapene priser jo for en stor del i forhold til statistikk.

Her må eg sei meg heilt samd! Sjå ikkje berre på rabbatane!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...