John_Kr Startet 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2017 Prøver å se om jeg får noe hjelp i denne tråden... Driver å går gjennom mine forsikringer sammen med et nytt forsikringsselskapet, her dukker det opp mange spørsmål om abonnement og forskjellige dingser som jeg åpenbart burde hatt i båten. Sist jeg hadde ja på alt så syntes jeg at den totale kostnad begynte å nærme seg smertegrensen og reduksjon i premie stod ikke i forhold. Har du: - FG godkjent Sporingsenhet - FG godkjent alarm - Medlemskap i RS - VHF - Båtførerprøven - Vannalarm - Godkjent havn - Med mere Spørsmål til dere, hva er det som gir beste besparelse i forsikringspremien, eller rettere sakt hva bør jeg ha av tilleggs-abonnement og dingser? Takker for svar. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Kenneth82 Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Har du: - FG godkjent Sporingsenhet (15 % rabatt) - FG godkjent alarm (5 % rabatt ved alarm eller securmark pluss) - Medlemskap i RS (5 % rabatt) - VHF (5 % rabatt) - Båtførerprøven (5 % rabatt) - Vannalarm (3 % rabatt) - Godkjent havn (3 % rabatt) - Med mere (økt egenandel gir mellom 10 - 50 % rabatt) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Det var en del, tusen takk for infoen. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Mouche Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Problemet er vel at rabattene varier fra selskap til selskap mht hvilke og hvor mye, og det er heller ikke gitt at størst rabatt gir lavest premie når man sammenligner to, eller flere, selskaper. Min ringe påstand er at det finnes ikke noe enkelt svar på ditt spørsmål, og det kommer jo også an på hvilke medlemskap man har, hvor man bor (eller sågar havnens postnummer) for selskapene priser jo for en stor del i forhold til statistikk. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Eureka Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Da jeg tegnet forsikring i gjensidige for 5 år siden spurte de om jeg hadde båtførerprøven, født i 1979. Det hadde jeg ikke. Nå har jeg den, og da var det kystskippersertifikat som måtte til for rabatt... Ellers så gir de vel rabatt om man har RS for da blir jo ikke assistansen gjennom forsikringen brukt... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 2.April.2017 Link til dette innlegget Svart 2.April.2017 Mouche skrev On 29.03.2017 at 17.23: Problemet er vel at rabattene varier fra selskap til selskap mht hvilke og hvor mye, og det er heller ikke gitt at størst rabatt gir lavest premie når man sammenligner to, eller flere, selskaper. Min ringe påstand er at det finnes ikke noe enkelt svar på ditt spørsmål, og det kommer jo også an på hvilke medlemskap man har, hvor man bor (eller sågar havnens postnummer) for selskapene priser jo for en stor del i forhold til statistikk. Her må eg sei meg heilt samd! Sjå ikkje berre på rabbatane! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.