Gudrun Startet 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2017 Var akkurat nedi båten og oppdaget at ekkoloddet har fått skikkelig hikke. Hyler og slår seg av og på. Kommer frem et 9tall på skjermen før det slår seg av. En vinter med mye fuktighet har tydeligvis ikke gjort det noe særlig godt. Har tatt det hjem og åpnet for et døgns tørking i stuen og deretter spraying med noe "angstfordriver" på strømkontakten. Håper jo selvfølgelig på et mirakel, men du vet jo aldri. Murphys lov har i grunn alltid forfulgt meg. Mitt spørsmål er: Finnes det et annet (og nyere) Furunolodd som jeg evt. kan bytte dette med uten at svinger og må skiftes? Grunnen er at svinger er montert gjennom skroget i dobbeltbunnen med en 5mm aluplate over som for sikkerhetsskyld er lagt i sika og skrudd med et helt årsbudsjett med skruer. Deler av hodene på skruene er tært bort så noe bits vil ikke passe.. Blir derfor en meget omfattende jobb å komme til svinger samt at det da og må lages en ny utvendig båt til svingeren da den er støpt, limt og skrudd i skroget. Loddet heter LS 6000 og 50khz. Ser det er brukt sort tusj over 200khz på merkelappen på baksiden. Kontakten til svingeren har 10 pinner. Finner ikke noe merking på kabel. Hva sier Furunofolkene? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Løfter denne igjen. Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Hvis du vet hvilken svinger du har på dette loddet, så kan Furunofolkene hjelpe deg. 50kHz er en kurant frekvens. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Tror Ingar har et slikt ekkolodd liggende. Prøv å bli enig med han. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.