scardeep Startet 3.April.2017 Del på Facebook Startet 3.April.2017 Hei, Jeg har en Viksund 750 Bravo og prøver å få til en kalesje. Til slutt fant jeg ut at Hansen Protection har et mal fra 1988 som dem kan produsere kalesjen etter. Utfordringen er at jeg burde hatt et vindskjerm over kabinen mot bauen for kalesjen skal festen mot en slik. Jeg prøver å finne flere ting samtidig: Bilde over Viksund 750 Bravo med kalesje på. Bilde og info om vindskjermen. Det er en sånn type av plexiglass(?) som lener forover (tror jeg). Og generelt sliter jeg å finne noe som helst info om min kjære Viksund 750 Bravo på nett eller hos forhandler. Jeg klarte å sveise båt-vogn ganske riktig ift vinkler men så er det kalesje sin tur og da vil jeg ikke finne hjul på nytt... :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Ser ut som det finnes versjon uten vindskjerm som er festet rett i den mini targabøylen! Ser båten din mangler rekker! er det halvfabrikat? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
scardeep Svart 3.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2017 Jeg kan gjette at den stemmer fra en halvfabrikat, men jeg har rekker rundt akterdekk. Targabøyle er skrud ned på min pga porten i telte er for lav. I bilde du har lagt ved så har båten et lav vindskjerm over kabinen og jeg ville gjerne sett hvordan en slik ser ut. Kalesje produsent mente at demmes mal er ment til å bli festet mot en skjerm foran. Tror det er en slik skjerm dem mener. Produsenten har ingen bilder så dem kan lese bare fra beskrivelsen og tegninger dem har... Utfordringen med kalesjen er at om man skal ha ståhøyde under kalesjen på akterdekk så må kalesjen stikke over kabinen. Jeg pleier å kjøre båt mens jeg bruker styreposisjon ute og da kikker jeg over kabin. Jeg vil ha samme mulighet med kalesje på men da må det være enten plexiskjerm eller plastfolie vindu i kalesje. samt at det kunne vært fint å se selve løsning. Ikke så gira å bestille ferdig kalesje med bøyler for 20.000kr uten å vite hvordan sen ser ut ellet om den er egnet til mitt bruk... Tipper bildet ditt, -morten-, er hentet fra internet og båten er ikke din? :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Skjønner! ikke min båt nei.. har du kontaktet viksund da? modellen er vel forlengst utgått ac produksjon, men kan jo hende dem har noen deler eller kan gi deg navn på produsenten som har laga skjermene! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Berjak Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Vinduet sitter i kalesjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.