jotto Startet 3.April.2017 Link til dette innlegget Startet 3.April.2017 Jeg skjønner skepsisen til nytt tunnelløp, men dette er jo en gladnyhet for oss som kjører båt i området: http://www.aftenposten.no/norge/Regjeringen-vil-bygge-ny-tunnel-ved-siden-av-den-ulykkesbelastede-Oslofjordtunnelen-Men-forst-ma-de-trygle-EU-om-lov-617668b.html Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Jeg er en av de som er glad det ikke blir noen bro over Håøya. Et tunelløp til blir sikkert fint, men selv skulle jeg ønsket man man nå prioriterte utbygging av RV23 fra Spikkestad og til Drammen. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 ser nå at RV23 mot Drammen er i forberedende fase, men er det noen som vet om planer videre fra Gilhus og inn på E-18?. http://www.vegvesen.no/Riksveg/rv23dagslettlinnes/forberedende-arbeider Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jotto Svart 3.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Jeg er også glad for det. Det hadde ikke vært det samme å tøffe oppover Vestfjorden med en firefelts bru over seg. Jeg synes forøvrig at artikkelen var veldig farget pro-bru. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Jeg er også glad det ikke ble noen bro over Oslofjorden, og i hvert fall at det ikke ble bro ved nordenden av Håøya. En bro ved tankene på Filtvedt hadde ikke vært så ille som ved Håøy rent estetisk, men nå ser det jo uansett ut til at det blir nytt tunnelløp. Flott, spør dere meg. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mulligan Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Jeg synes ikke det er noe flott med en tunell som er stengt annenhver dag, og hvor det er brann en gang i året. Bygg bru Horten-Moss. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 alle andre steder i landet blir det jubel og feiring når det bygges bro kan ikke forstå hva som er så ille med bro. å bygge enda en farlig ubrukelig tunnel er galematias. overalt ellers i verden lager de postkort av broa og er stolte Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Støtter to siste talere. Galskap å blåse store penger på en tunnel som underkjent før den er bygd. Og i forhold til samfunnsnytten så er det "noen flere" som har glede av en bro enn hva det er fritidsbåter som erges over hvordan det så ut for "100 år siden", før en bro ble bygget. Bygg pent så blir det noe alle kan være stolte over. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Det kan virke som folk er mere opptatt med at det skal se fint ut estetisk rundt seg den ene timen de putrer frem og tilbake forbi Håøya enn å faktisk tenke konsekvenser med ett nytt tunell løp. Det nye tunell løpet er foreslått planlagt bygget har en enda brattere stigning ut og inn av tunellen enn den som er der i dag og alle vet hva som skjer med store trailere som trekker tungt eller må bremse ned inne i en tunell hvor det er lite luftmotstand til å kjøle ned motor og bremser. Dette vil føre til flere ulykker. Men neida båtfolket vil ha tunnell i stedet for bro for en bro ser jo ikke så fint ut estetisk. Hmm... hvor er logikken? Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Det hadde vært akkurat like flott å tøffe under en bro i indre Oslofjord, som det er på vei inn mot Halden... Om det hadde stått en brupilar inne i bushen på Håøya hadde ikke plaget noen. Ikke uventet at det blir tunnell igjen, men like fult trist. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Flott at de skrinla bruplanene etter min mening:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Jeg tror politikerne her tenker at Oslofjordtunellen ikke "lever evig". Fergesambandet Moss Horten må snart erstattes av fast forbindelse - og da er det bedre å holde Oslofjord tunellen i gang i noen år til og så bygge bro et sted i nærheten av Moss. Det beste antakelig omtrent på høyde med Vestby - da kan man binde sammen en stor region ved et grep. Vegvesenet har anbefalt å bygge bro både ved Drøbak og Moss-Horten - uten at det er veldig godt dokumentert at dette faktisk er to separate trafikksystemer slik de påstår i KVUen for bro Moss-Horten Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Vi har så utrolig store utfordringer i forbindelse med trafikkavvikling i området innerst i Oslofjorden, å bygge nok et makkverk av en tunell er helt utenfor enhver logikk. Hvor mye pengesløseri og livsfarlige og nærmest ubrukelige løsninger skal man gjennomføre før man tar til vettet? Som andre skriver, hvor skjemmende er det med en bru? Over Svinesundbrua går det tusenvis av biler hver dag, aldri noe problem. Drøbakktunellen har jo vist seg som en gedigen fiasko og livsfarlig løsning gang på gang, bare flaks at ikke mange liv er tapt. Hvorfor gjenta fiaskoen? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.