skhauge Startet 3.April.2017 Del på Facebook Startet 3.April.2017 Hei. Flott forumet er oppe å gå igjen. Tenker på å ta en service på drevet, og bytte pakning på propell og gir veksler. Samt på tappe//fylleplugg. Venter på priser på delene. Så vil eg trykk/vakuum teste drevet. Har verktøy til dette. Hvilket trykk/vakuum skal en bruke? Om nokon har ei oppskrift på bytte av pakning på aksling/gir veksler er det noke eg blir veldig glad for. Eg har ikkje skrudd på desse delene før, men er det overkommelig for en vanlig mann å fikse klarer eg det. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Er det virkelig ingen som har gjort dette? Mulig tråden min forsvann fort nedover siden eg la ut med gang forum kom opp å gå igjen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 DPH Drevet finnes i minst to utgaver om jeg husker rett. Du har ikke oppgitt årsmodell/nøyaktig type og da blir jeg og kanskje andre litt forsiktige for å ikke ende opp med å gi deg feil data... tror ikke det har noe med vilje til å hjelpe og gjøre Dokumentarkivet ligger nede, der ligger en ypperlig oversikt over drevtyper og generasjoner. Verkstedhåndboka ligger der også... så fort arkivet er oppe å går igjen finner du det sikkert en tråd om temaet her inne også. Har lasta ned de viktigste sidene fra manualen på KAD44/DPE på telefonen og det er kanskje et godt råd som du kan benytte deg av. (nå har jeg sikkert vekket om noen så jeg tror du snart får svar Kanskje en god ide å lage en "Hvordan en trykktester DPH drev" tråd Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 (redigert) Tatt fritt fra hukommelsen så er det vanlige på de fleste duoprop drev 7psi for trykk, ikke mer tap enn 1psi de første 3 minuttene. Når det kommer til vakuum, så sier ofte Volvo 14-16Hg (i tommer mercury), ikke mer tap enn 1Hg de første 3 minuttene, dog mener jeg selv dette er for mye, og ville holdt meg godt under 10Hg. Korrekte tall finnes i servicemanualen for drevet ditt. Under begge testene roteres aksel, og girveksleren flyttes på osv. slik at at man får ting i alle posisjoner under trykk/vakuum. Det er generelt sett ingen grunn til å bytte tetninger som "service", med mindre de faktisk lekker, men det er selvfølgelig heller ingenting i veien for å bytte de? Redigert 11.April.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.