Peregrin Startet 3.April.2017 Link til dette innlegget Startet 3.April.2017 På kontrollboksen til min VP2003 har bryteren for frikobling knekt, og det er blitt svært tungvindt å frikople motoren ved oppstart ol. jeg tenkte det var en enkel sak å ta denne av for å bytte til en ny, men det viste seg feil. Jeg får ikke av hendelen og pga formen viser det seg å være vanskelig å få tak i en ny som passer. Noen som har vært bort i tilsvarende, og gjerne kan fortelle meg om det er triks for å få av hendelen og evt hvor jeg kan finne en ny som passer. Se vedlagte bilder for å bedre forstå løsningen jeg er satt opp med. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 (redigert) Hendelen har en skrue under som må løsnes. Passer denne? https://www.volvopentashop.com/Kristiansand/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7742700_139B?path=MarineDieselEngines%2F7742700%2F7742700_27%2F7742700_139B&query=851601&catalog=PentaPartsCatalog&name=7742700_27 Redigert 3.April.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 VP lager ikke dette selv men benytter seg av underleverandører. Husker jeg ikke for mye feil er det Seastar (tidligere Teleflex) som leverer dette til VP Link til komplett ny mekanisme med seilbåthåndtak: https://www.telmo.no/sidemontert-kontrollboks-seilbatspak Tror også - gjorde det i hvert fall i "gamle dager" - at du kan bestille bare mekanismen, men forstår det slik at du også sliter litt med håndtaket, og da er det kanskje like greit å skifte ut hele enheten. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Peregrin Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 (redigert) Hei Shipahoy. jeg har skrudd ut festeskruen, men det sitter som støpt sammen. dersom denne er det eneste som holder den på plass får jeg teste mer smøring og evt varme for å få det løst. Får jeg av hendelen kan jeg beholde resten, og mulig den du viser vil passe. jeg holder til rett ved siden av butikken du linker til, så jeg får gå inn å sjekke. Redigert 4.April.2017 av Peregrin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 (redigert) Det var kun denne ene skruen som holdt min hendel på plass, men jeg klarte heller ikke å få løs akslingen med frikoblingsknappen på min (3 på bildet under). Det ser heller ikke ut til at det er mulig å kjøpe denne delen lenger, så jeg tror du må kjøpe ny kontrollmekanisme. Det stemmer som Wallas Service skriver at det er Seastar (Teleflex) som produserer disse. Se forøvrig her: Redigert 4.April.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.