Jump to content

Kontrollboks VP 2003

Peregrin

Recommended Posts

På kontrollboksen til min VP2003 har bryteren for frikobling knekt, og det er blitt svært tungvindt å frikople motoren ved oppstart ol. jeg tenkte det var en enkel sak å ta denne av for å bytte til en ny, men det viste seg feil. Jeg får ikke av hendelen og pga formen viser det seg å være vanskelig å få tak i en ny som passer. Noen som har vært bort i tilsvarende, og gjerne kan fortelle meg om det er triks for å få av hendelen og evt hvor jeg kan finne en ny som passer. 

Se vedlagte bilder for å bedre forstå løsningen jeg er satt opp med. 

IMG_4397.JPG

IMG_4388.JPG

IMG_4392.JPG

IMG_4393.JPG

VP lager ikke dette selv men benytter seg av underleverandører.

Husker jeg ikke for mye feil er det Seastar (tidligere Teleflex) som leverer dette til VP

Link til komplett ny mekanisme med seilbåthåndtak:

https://www.telmo.no/sidemontert-kontrollboks-seilbatspak

Tror også - gjorde det i hvert fall i "gamle dager" - at du kan bestille bare mekanismen, men forstår det slik at du også sliter litt med håndtaket, og da er det kanskje like greit å skifte ut hele enheten.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Hei Shipahoy. jeg har skrudd ut festeskruen, men det sitter som støpt sammen. dersom denne er det eneste som holder den på plass får jeg teste mer smøring og evt varme for å få det løst. Får jeg av hendelen kan jeg beholde resten, og mulig den du viser vil passe. jeg holder til rett ved siden av butikken du linker til, så jeg får gå inn å sjekke. 

Redigert av Peregrin (see edit history)

Det var kun denne ene skruen som holdt min hendel på plass, men jeg klarte heller ikke å få løs akslingen med frikoblingsknappen på min (3 på bildet under). Det ser heller ikke ut til at det er mulig å kjøpe denne delen lenger, så jeg tror du må kjøpe ny kontrollmekanisme. Det stemmer som Wallas Service skriver at det er Seastar (Teleflex) som produserer disse.

Reglagemekanism.png

Se forøvrig her: 

Redigert av shipahoy (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...