finnstru Svart Lørdag 15:18 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:18 Jeg har brukt biltemas og den ødelegger vinylvinduene (står også på flasken) ......... Selv om du bare har den på kalesjen, så vil neste regnvære tynne ut litt og legge litt igjen på vinduene som så blir flekk-matte og må byttes. ....... Ikke noe jeg har hørt, men min egen erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart Lørdag 17:34 Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:34 finnstru skrev for 2 timer siden: Jeg har brukt biltemas og den ødelegger vinylvinduene (står også på flasken) ......... Selv om du bare har den på kalesjen, så vil neste regnvære tynne ut litt og legge litt igjen på vinduene som så blir flekk-matte og må byttes. ....... Ikke noe jeg har hørt, men min egen erfaring. Er du helt sikker p at det ikke har vært andre ting, eller feil temperatur som har forårsaket dette? jeg finner heller ikke noe i beskrivelsen til Biltema om at vinylen kan ødelegges? https://www.biltema.se/bat/batvard/skrovvard/kapellvard/ Sitér dette innlegget Link to post
Min21wr Svart Lørdag 20:22 Link til dette innlegget Svart Lørdag 20:22 Jeg brukte seajet kalesjeimpregnering på en tidligere båt. Sto ingenting om misfarging av plastvinduer på esken.jeg smurte godt på og etterpå var alle vinduene ødelagt av renning og drypp. Kontaktet importøren som nærmest bare lo av det hele og var ikke interessert i å gjøre noe som helst med det. Så da ble jeg stående med en båt med helt matte hvite vinduer. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart Søndag 09:21 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:21 Jeg søkte her på "Kalesje impregnering", og det kom opp 37 tråder - den første fra 2004. Baatplassens medlemmer er tydeligvis fortsatt ikke enige om en kalesje skal impregneres på utsida eller innsida? Og om plastvinduer og bomullstråd er problemområder. Venter med stor interesse på riktig info om impregnering! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
JRK Svart Søndag 09:26 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:26 Direkte kontakt, mens man smører på, gjelder vel all impregnering? Men det finnstru skrev, er at etter herding, løser noe av impregneringen seg opp ved neste regnvær. Det er dette jeg lurer på om andre har tilsvarende erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.