Jump to content

Impregnering av båtkalesje

Bjoove

Recommended Posts

finnstru skrev for 2 timer siden:

Jeg har brukt biltemas og den ødelegger vinylvinduene (står også på flasken) ......... Selv om du bare har den på kalesjen, så vil neste regnvære tynne ut litt og legge litt igjen på vinduene som så blir flekk-matte og må byttes. ....... Ikke noe jeg har hørt, men min egen erfaring.

Er du helt sikker p at det ikke har vært andre ting, eller feil temperatur som har forårsaket dette?

jeg finner heller ikke noe i beskrivelsen til Biltema om at vinylen kan ødelegges?

https://www.biltema.se/bat/batvard/skrovvard/kapellvard/

Jeg brukte seajet kalesjeimpregnering på en tidligere båt. Sto ingenting om misfarging av plastvinduer på esken.jeg smurte godt på og etterpå var alle vinduene ødelagt av renning og drypp.

Kontaktet importøren som nærmest bare lo av det hele og var ikke interessert i å gjøre noe som helst med det. Så da ble jeg stående med en båt med helt matte hvite vinduer. 

Jeg søkte her på "Kalesje impregnering", og det kom opp 37 tråder - den første fra 2004. 

Baatplassens medlemmer er tydeligvis fortsatt ikke enige om en kalesje skal impregneres på utsida eller innsida?

Og om plastvinduer og bomullstråd er problemområder.  

Venter med stor interesse på riktig info om impregnering! 

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...