R.O Startet 4.April.2017 Link til dette innlegget Startet 4.April.2017 Skulle gjerne introdusert guttungen på 10år for seiling, han er med på brett (windsurf) innimellom, men det er ganske (tid)krevende. Vind og vær, samt spot må være optimal. En morsom to-mans jolle tror jeg kunne vært veldig moro. Samtidig orker jeg ikke å gå "all-inn" i første omgang- faste treninger flere ganger i uken osv.. Noen som har tips om en seilforening i Oslo området som har morsomme joller til utlån. Kan også vurdere kjøp av jolle hvis foreningen har plass for lagring, men lån/leie hadde vært å foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Kjenner ikke til båtforeninger, men jeg tenkte det samme for noen år siden, og kjøpte meg en tilårskommen Gresvig-jolle for å prøve. Jeg har også andre båter, så denne er etterhvert blitt liggende mye rolig ettersom ungene er vokst fra det. Du kan få kjøpt den billig :). Er i operativ stand. Det er en ganske lett båt (ca 100kg) så den er enkel å håndtere, og vippe opp på en henger og ta med seg hjem. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Meld han på ett seilkurs. Bunnefjorden seilforening, KNS og Asker seilforening har aktive jollemiljøer. KNS har noen klubbåter som kan passe, vet ikke hvor enkelt det er å låne de uten at en er i en treningsgruppe. Miljøene er veldig tilpasset aktiv trening, men det er kanskje det som er best for sønnen din. Kast deg rundt og meld han på ett optimistjolle kurs. Finner sikkert noe på nettet på alle tre foreninger. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Vet at Sarpsborg seilforening har dette, er da vanlig å låne når det er jolletrening. Ville begynt med å sjekke hjemmesiden og FB siden til nærmeste seilforening og tatt det derfra :-) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Finn en seilforening som kjører kurs på RS Feva eller A-jolle. Det fungere helt topp for de som vil starte i tomannsbåt, og generelt er disse båtene til utlån når de ikke er i bruk. Feva er også en av europas raskest voksende konkurranseklasser. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Xtian Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Jeg tror Oslo seilforening som holder til på Lille Herbern har RS-Feva-joller. Det samme tror jeg Oppegård seilforening har, men de er ikke så aktive og hadde egentelig tenkt å slå seg sammen med Bundefjorden. KNS tror jeg har et stort utvalg to-mannsjoller egnet for nybegynnere. Men jeg tviler på om noen av dem låner ut joller utenom organserte kurs eller sommerleir. Når det gjelder å prøve en ny aktivitet, er jeg faktisk tilhenger av å gå "all in" i første omgang og heller trappe ned senere. Når man lærer noe nytt bør det ikke bli for lenge mellom hver gang, for da må man gjerne begynne nesten på nytt hver gang og man opplever lite fremgang. Seilforeningene har gode opplegg for nybegynnere med erfarne og dyktige trenere. Bundefjorden hadde første teorikveld for nybegynnere i går, men jeg tror det er god plass til flere på nybegynnergruppen. De har trening mandag og torsdag, og siden seiling for nybegnnere har endel vind- og værforbehold bør det være såpass ofte for at det ikke skal bli for lange opphold. Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.