Lady B Startet 5.April.2017 Link til dette innlegget Startet 5.April.2017 Monterte nå en akselanode på båten. Denne veier rundt halvkiloen, og lurer nå på følgende: Når denne tæres bort, vil det da ikke bli kast i propellakslingen? Regner med at anoden ikke tæres likt overalt slik at den fortsatt er i balanse til enhver tid? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Har ikke opplevd at akselanoder har tært så så skjevt at det har blitt ubalanse i akslingen (har kun hatt saktegående båter med aksel, så er det nevnt). Men har ved et par anledninger registrert vibrasjon hvis anoden delvis har løsnet, da vil den kunne slenge rundt og skape irriterende ubalanse. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Min eneste erfaring hvis den har blitt skjev er at den etter litt småristing rett og slett takker for seg og går til bunns Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Brukte også aksel anode tidligere, men gikk over til propell-mutter anode, noe jeg syntes var mye greiere. Denne sitter jo midt i senter av akselen, og har vel uhyre liten mulighet for å løsne. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Svaret er ja til trådstarter. Men oftest merker jeg ikke slik skjevhet - de tæres ganske jevnt. Har du pbrakett, så ikke plasser anoden så nærme at den hidrer vannet til å strømme inn i gummihylsa. Ser stadig noen monterer dette veldig nære braketten. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 6.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2017 Vel, en får bare se det an... Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.