Frissy Startet 5.April.2017 Link til dette innlegget Startet 5.April.2017 Vi har puter og madrasser slik som bildet viser i hele seilbåten og det er litt flekker her og der og lurer på om det er en grei sak å vaske de? De er av type ullstoff der man sitter og en litt glatt sort stoff under. Alle putene har glidelås så det er greit å få det av. Noen med erfaring på dette? Ingen vaskelapp å se.... Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Jeg vasket tilsvarende madrasstrekk i går på 30 graders ullprogram, ble helt perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Jeg har renset alle putene med en veldig sterk blanding med en avfettingssåpe og rensemaskin og ble som ny. Så litt milo i vaskemaskin på 30C burde gå bra Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 5.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 windyén skrev 50 minutes ago: Jeg vasket tilsvarende madrasstrekk i går på 30 graders ullprogram, ble helt perfekt. Tenkte litt på det samme, men litt bekymra for glidelåsene, men gikk det fint? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.April.2017 Link til dette innlegget Svart 5.April.2017 Jeg vasket også på 30 grader ull. Mener jeg strakk dem også når de var våte. Glidelåsene gikk det fint med Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 6.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2017 Da er alle trekk vasket med milo og ullvask. Gikk supert og deilig å starte sesongen med " nye" trekk. Fant faktisk en vaskelapp som det stod 30 grader på :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.April.2017 Link til dette innlegget Svart 7.April.2017 Opplevde det som særs tungvindt å ta trekk av putene, så det slutta eg med. Kjøpte vanlig tepperensemaskin og kjører over alle trekk, madrasser og puter med den med eit par års mellomrom. Eg kjenner ikkje leiepriser på slike maskiner, men ville vurdert det ein anna gong. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Frissy Svart 7.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2017 Et godt tips. Gikk heldigvis greit av og på med disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.