Jump to content

Termisk pasta, hva kan brukes i nøden?

volfro

Recommended Posts

Søk på "copper paste for heatsink" så får du opp mange svar. Kobber leder varme godt og kobberpasta vil fungere bra (nok), men det er selvfølgelig ikke optimalt.

Siden det er snakk om så mye penger så lurer jeg på hvorfor du spør her. Er det ingen mulighet for å få tak i termisk pasta som er ment for formålet?

Edit; Hvis dere ikke er på eller ved land så går det vel an å få noen til å kjøre ut til dere med riktig pasta. Uansett så forstår jeg at en nødsituasjon er en nødsituasjon og at man må improvisere, jeg regner da med at det er veldig viktig å få fikset problemet kjappt.

Redigert av Båtmann Siri (see edit history)
Guest Avmønstret#

Om det er to flater som skal mot hverandre, som har små ujevnheter, og man kan stramme hardt. Vil det ikke da være ok å legge et lag med alufolie så glatt man klarer og stramme til som juling? Alu leder varme godt, er mykt og vil bli skviset flat og fylle opp ujevnehter, mao gi større overflate/kontakt mellom "enhetene". 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...