Jump to content

Edit History

Benji

Benji

John_Kr skrev for 4 timer siden:

Tar frem igjen denne tråden.

Jeg hadde bestemt meg å velge mellom 2 håndholdet VHF'er; Icom IC-M93D eller Standard Horizon HX 870.

Men etter at jeg fikk sett på en COBRA MR-HH600 hos FLAK, , så ble jeg i tvil, denne så delikat ut. Mye utstyr, 1.3 og 6 watt sender effekt, ekstra batterikasse for AA batterier, ladekabler, blåtann og med mere. Er det noen som har erfaring med Cobra? Er dette et billigmerke? Det er Icom jeg i utgangspunktet stoler mest på.

Begge de to andre du nevner har også 1 - 3 og 6 watt senderefekt. 

På SH 870 så følger det også med det samme som du skriver til Cobra sin - ladekasett, ekstra batterikasse etc.

Cobra kommer med bluethoot så man skal kunne svare b.l.a mobile fra på den! Er redd det begynner å bli for mye unødig utstyr på de. En VHF er der for sikkerheten. Hadde  jeg kunne velge her hadde jeg gått for en av de to første du nevner - min personlig mening.

NB - som en "kuriositet" på onsdg så stod jeg på toppen av Hamburgø med en SH 870, nådde Tjøme på 07 klokkeklart - det er litt over 30 nm opp til Halden senderen (07) Ja jeg stod høyt , og den står høyt, men lell.

Benji

Benji

John_Kr skrev for 3 timer siden:

Tar frem igjen denne tråden.

Jeg hadde bestemt meg å velge mellom 2 håndholdet VHF'er; Icom IC-M93D eller Standard Horizon HX 870.

Men etter at jeg fikk sett på en COBRA MR-HH600 hos FLAK, , så ble jeg i tvil, denne så delikat ut. Mye utstyr, 1.3 og 6 watt sender effekt, ekstra batterikasse for AA batterier, ladekabler, blåtann og med mere. Er det noen som har erfaring med Cobra? Er dette et billigmerke? Det er Icom jeg i utgangspunktet stoler mest på.

Beggfe de to andre du nevner har også 1 - 3 og 6 watt senderefekt. 

På SH 870 så følger det også med dert samme som du skriver til Cobra sin - ladekasett, ekstra batterikasse etc.

Cobra kommer med bluethoot så man skal kunne svare b.l.a mobile fra på den! Er redd det begynner å bli for mye unødig uystyr på de. En VHF er der for sikkerheten. Hadde  jeg kunen velge her hadde jeg gått for en av de to første du nevner - min personlig mening.

NB - som en "kuriositet" på onsdg så stod jeg på toppen av Hamburgø med en SH 870, nådde Tjøme på 07 klokkeklart - det er litt over 30 nm opp til Halden senderen (07) Ja jeg stod høyt , og den står høyt, men lell.

• Create New...