Jump to content

Edit History

KarmaZ

KarmaZ

Syntes dagens regler er litt bakvendt. En 16 år gammel person kan kjøre rundt på en moped i 45 km/t og skape farlige forbikjøringer, mens en 16 åring med traktorlappen kan kjøre en doning av en traktor, og en som har gått på skole for lastebil kan kjøre trailer når er 18-19 år med 51 tonn last, men en som ikke har gått skole må vente til 21.

Jeg syntes reglene bør være maks 10 hk, samme hvilken båt den står på. Også får det være foreldrene sitt ansvar å følge opp. En 12-14 åring idag er nokså oppegående, iallfall de jeg har møtt. Og vet farer og uønskede hendelser som kan oppstå, faktisk så er det en del foreldre som gir F. i oppfølging og lære barna opp når de begynner med båt.

Det er vel det store problemet, mener nå jeg.

KarmaZ

KarmaZ

Syntes dagens regler er litt bakvendt. En 16 år gammel person kan kjøre rundt på en moped i 45 km/t og skape farlige forbikjøringer, mens en 16 åring med traktorlappen kan kjøre en doning av en traktor, og en som har gått på skole for lastebil kan kjøre trailer når er 18-19 år, men en som ikke har gått skole må vente til 21.

Jeg syntes reglene bør være maks 10 hk, ferdig med for barn, også får det være foreldrene sitt ansvar og følge opp. En 12-14 åring idag er nokså oppegående, iallfall de jeg har møtt. Og vet farer og uønskede hendelser som kan oppstå, faktisk så er det en del foreldre som gir F. 

Det er vel det store problemet, mener nå jeg.

• Create New...