FinnSi Startet 8.April.2017 Del på Facebook Startet 8.April.2017 Har en propell liggende som har tydelige tegn på at den er avsinket. Lurer på om noen her på forumet kan si at den er blitt så svekket at det kan være farlig å bruke den? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Er vel lurt med en propellmutter anode. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Avsinking? Ser ut som tæring, muligens galvanisk? Jeg ville brukt den videre. Jeg har litt av det sammme på propellen til Saowanee. Har hatt for (dårlig) vane å ligge med landstrøm helle sommeren når jeg ikke er i båten. I år primet jeg propellen grundig med to-komponent epoxyprimer (5 lag Seajet), stoffet og skiftet propellsink. Og heretter kun landstrøm når jeg er i båten. Så får vi se hvordan det går. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
lgboat Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Slik har min (maken) propell sett ut hver vår i 10 år. Jeg har ikke sinkanode igjen på propellmutteren e februar, alt er tæret bort og båten går opp for årlig vedlikehold primo mai. Pusser propellen, setter på ny anode, og så er det ny anode på i oktober. Virker ikke som om propellen er svekker ennå iallfall. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Tut og kjør. Skal skrive litt om dette på tråden til Hulda etter hvert. Men det er ikke nødvendigvis bare landstrøm som skylden, det kan like gjerne være båtens eget DC-anlegg. Men etter tre år sammenhengende i sjøen ble det skiftet tre skroganoder på Hulda. Resten blir med en runde til. Hulda har tett AC- og tett DC-anlegg. Båten er bygget i stål. Ligger med landstrøm hele tiden i havn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.