Kenneth82 Startet 9.April.2017 Link til dette innlegget Startet 9.April.2017 Som tittelen sier har jeg tatt vårpussen med båten på slipp, og er nå i mål. Tok lag 2 med bunnsmøring (Hempel Mille) idag rundt klokka 9-10. Nå er det slik at jeg har slippen til i morgen, men det er trøkk rundt påske, og jeg er spurt om jeg kan sjøsette båten for å gi slippen til andre i køen allerede ikveld. På boksen til Hempel står det "minimum 24 timer" før sjøsetting. Været er fint, sol og 12´C. Fordel med å sjøsette idag er en dag mindre slippleie, og at det er fint vær. I morgen er det meldt regn, regn og atter regn... Oppsummert; Hva tenker dere? Kan båten sjøsettes allerede ikveld? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Det har jeg gjort flere ganger uten problem. Forutsetningen er selvfølgelig at du men hånden kjenner at bunnstoffet er tørt og ikke smitter. Om dette er "etter boken", skal jeg ikke si noe om. Det er kun min egen erfaring. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kyrholmen Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Går helt fint hvis det er fingertørt, har også gjort dette mange ganger selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.