Jump to content

Hva er "best" av Nordiske daycruisere ?

Puffen

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Da ble det Finnmaster 68 DC og Yamaha 250.  Etter det lille jeg har sett virker det helt OK.  Ser ikke bort fra at Yamarain og Ibiza holder et høyere nivå, men en totalvurdering som tilsa at jeg fikk denne båten over 50 000 billigere enn tilsvarende fra de 2 nevnte merkene, ga konklusjonen.  Nå er det bare å bli ferdig med båtpussen og komme seg på vannet.  Takker for all god veiledning.  Ha en flott båtsommer.

Gratulerer med ny båt.

Vedrørende Ibiza 20 touring er jeg enig i at den ikke går like mykt som de beste, men det er da ikke så voldsomt ille. Har både Ibiza 20 touring og Ibiza 760T. Merker selvsagt stor forskjell i store bølger, men synes ikke 20 touring er ille til normal innaskjærs bruk. 20 touring med 150hk eller ker er i tillegg veldig leken og logrete og må kjøres litt skikkelig. Det er moro for de som liker tradisjonell båtkjøring. 

Om du hopper med båtene så skroget svever er det derimot veldig hardt i 20 touring pga mye flatere (rund og mer lettplanende)  akterskrog, mens f eks den langt større og tyngre 760 T skjærer seg bestemt, kontant og sportslig gjennom omtrent alleslags bølger og tåler store svev uten at det smeller i landingene.

Finnmaster 68 og Yamarin skal være et hakk bedre i sjøen enn 20 touring rent sportslig sett når det drar seg skikkelig til uten at 20 touring får nevneverdige problemer før hele skroget slipper sjøen i større bølger.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Har selv hatt en Ibiza 20 Touring med 150hk sprek totakter og Raker stålpropell. Morsom båt i lite sjø, men skroget er ikke bra etter mitt syn! Praktisk og sosial båt velegnet for hyttebruk, men turer i åpent farvann betinger smul sjø. Kjørte båten flere turer mellom indre Oslofjord og Sørlandet.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...