owie Startet 10.April.2017 Link til dette innlegget Startet 10.April.2017 Som overskriften sier, så lurer jeg på hvilke erfaringer folk har med denne båttypen med tanke på alder og motorer etc, noe man bør være obs på osv. https://www.finn.no/92488281 Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 10.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Tydeligvis eneste båten i sitt slag Sitér dette innlegget Link to post
XardasKSP Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 (redigert) Jeg har sett den der på finn ser ut som et lite røverkjøp (en eldre versjon av Princess 435 som ble produsert på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet) så lenge det er bare det innvendige som er prosjekt og motorene er gode og fungerende. Dog vil de trolig ikke oppnå veldig stor fart ergo bruke sitt av drivstoff i en ikke altforhøy marsjfart, ergo er den vel mest brukelig i deplasementsfart hvis man ikke skal bli beste kunden på drivstoffstasjonen Ellers ligner på drømmebåten men personlig bruker heller litt mer penger og går for Princess 435 med TMD 71 motorer om noen år istedet etter at Alicraften har gjort sitt virke som overgangsbåt. Redigert 10.April.2017 av XardasKSP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Ja man må nesten se på båten, er det bare interiøret som må oppgraderes så er det jo ikke noe problem ? Det jo ut som en ellers romslig stødig båt, har i dag en 28 ft summer dream og æ føle det e trangt overalt i den selv om den gjør jobben sin som båt ? Takker for svar, godt å høre litt meninger fra andre også. Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Er ikke dette ca samme båt da? Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
owie Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Ja det ser slik ut, er jo ei vakker skute, tenker på om en båt av denne typen fra 1979 er for gammelt, eller er Princess tidløs?? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Man ser jo at den ikke er ny lenger, likevel synes jeg det er et ganske tidløst design som eldes godt. Fortsatt ei vakker skute i mine øyne, faktisk penere enn mange av de nyere. Hvis man hater å skru og mekke båt så er den vel kanskje for gammel, men hvis ikke så er det maaange år med herlig båtliv igjen her. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
owie Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Snakket med han som har båten, det lekker fra nesten alle vinduer, dette var vel det som var mest"farlig" med båten, vet ikke hvordan disse er og få tett, eller så har båten stått på land siden 2014, klart at noe arbeid må det være på en båt ellers er jo sjarmen vekk, bare det ikke blir uoverkommelig? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Da bør du nok stikke å se på den, og se hvor mye skade disse lekkasjene har gjort. Hvis det lekker i alle vinduer så må de nok ut og monteres på nytt for å bli bra. Jeg kjenner ikke Princess, men på de fleste båter er det værste ved dette å få løsnet stålskruene som er irret fast i alu-karmene. Er du god på dette så er vel ikke jobben så ille, men ikke noen småjobb heller akkurat. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
owie Svart 22.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Har vert å sett på båten ? Den var egentlig over forventningene for noe som har stått ubrukt på land i 3 år, lukta gammelt vann i akterlugaren, men hele båten må jo luftes og vaskes da. Er mere bekymret for det tekniske, er det noen spesielle farer med tanke på motorene, tamd 60b, gått 3000 timer? Finnes det fortsatt deler til disse? Hylsene til akslingene var av en type med gravitytank til, ikke noe fettsmurning og greier, er dette et vanlig hylsearrangement på fritidsbåter, er det en bra løsning? Tror pumper til ferskvann og avløpsvann sitter fast, dette er da ikke verdens undergang går vel og få tak i nye uten att det skal koste skjorta. Webastoen er av eldre type og må nok opp og rengjøres eller byttes. Men alt i alt, prisen var ikke avskrekkende etter et lite avslag ? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Har ikke hatt disse selv, men det er vel motorer som er vanlige i yrkesbåter. Tror de skal klare 10 000 timer hvis de blir godt tatt vare på. Så hvis de ser ut som de har vært elsket av tidligere eier, så hadde jeg tatt sjansen. Dette får man vel også et inntrykk av utfra hva selger selv kan om motoren og dens underhold. Ser de helt jævlige ut, er det vel mer grunn til å være skeptisk. Pumper kan også overhales, kanskje ikke så fristende med forrige eiers septikpumpe dog. Hylsene har jeg ikke greie på. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
LALUNA II Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Sap 2000 er kanskje fyren du kan spørre om disse båtene vet han har god peiling på ded meste kanskje han dukker innom her og slenger noen ord ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
owie Svart 22.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Hadde vert gull det ? Sitér dette innlegget Link to post
XardasKSP Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Med avslag på den prisen som er på finn så må det jo være flott kjøp. Skulle gjerne sett en Princess 435 til lavpris på finn og fått avslag på toppen av det hele Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Hva ville vert en fornuftig pris på denne båten dersom den var på vannet og alle skavanker var fikset og det var mulig å prøvekjøre båten, legger ved linken igjen slik at folk slipper og gå til topps for og se den. Ville den vert lettsolgt? Kansje dumt spørsmål, men noen må jo stille de også ? https://www.finn.no/92488281 Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Tror ikke du finner en pen og oppegående slik en til noe særlig under 500 000. Tror nok heller ikke 6-700 000 er uvanlig, men så er også de fleste slike litt mer oppgradert enn denne er. Med alle skavanker og lekkasjer fixet, og litt freshere innredning så tror jeg den er ganske lettsolgt også. Den ser jo godt holdt ut, det er ikke gæærnt med så pen originalinnredning etter nesten 40 år. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
nordan family 27 Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Jeg tror desverre at den ikke ville vært lettsolgt, og at den må ha mye nytt utstyr for å nå opp mot 400'. Jeg kan ta min egen båt som eksempel - fra 1986. Der er det er "investert" 6-700' siste 10-12 år, men verdien på båten i dag er i størrelsesorden disse investeringen. Altså blir det dyrt å foreta oppgraderinger i forhold til å kjøpe noe som er ferdig oppgradert. Man undervurderer kronisk "uforutsett" postene. Eksempelvis koster 2 eksosbend ca 30.000, og man tar jo som en selvfølge at de er hele. Du spurte om motorene - jeg har 60 C. Gode motorer. Har skiftet eksosbend, en starter, en girkasse, oljekjølere på kassene, dynamoer, regulatorer. Akslinger og propeller. Solide motorer som - hvis de hadde blitt brukt masse - sikkert hadde hatt 10000 timer til før overhaling. Men de blir brukt under 100 timer i året, og det er ikke sundt. Men gode og solide er dem - men kjølere, bend, startere og (babord) kasse er jo regne for slitasjedeler som man ikke må bli overrasket om trenger vedlikehold. Lykke til med valget! Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 27.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Takker så mye for innspill og meninger ? Klart at en oppgradering skader ikke, små ting som kjøkken, bad og noen nye trekk her og der gjør seg jo i det totale bildet. Slitedeler må man jo regne med og bytte nå og da, gjør det meste sjøl så man sparer jo en del der, åsså er det jo også en verdi i seg selv og ha en båt og kose seg med, men slik verdi kan jo ikke måles i kroner og ører ?? Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Da er jeg lykkelig eier av en prinsessebåt, har byttet alle bunn ventiler og noen gjennomføringer, startet opp og byttet olje og alle filter, ble noen dager i båten før sjøsetting, men det var som forventet ? Turen hjem på va ti timer forløp uten store problemer, ett tett dieselfilter, men det må man tåle ? Det som er litt pussig er, når jeg kjører motorene hver for seg så viser oljetrykksmåleren normalt trykk, men når begge motorene går, så danser målerne, noen som har opplevd dette før? ? Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Høres ut som dårlig jording på en av motorene. Prøv og mål med et multimeter mellom gods på motorene når de går, Og etter det fra gods til minus på batteribank når en og en motor går. Mål også mellom gods dynamoer og gods motor. Hvis du ikke finner noe der så begynn med tilsvarende på + siden, dynamo batteribank. Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Grattis med flott skute! Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
nordan family 27 Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 (redigert) Gratulerer!! Redigert 18.Mai.2017 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Gratulerer! Fikk du presset ned prisen ytterligere? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Marida Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Her har du svær båt til liten pris, grattis Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 18.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Fortego skrev for 7 timer siden: Gratulerer! Fikk du presset ned prisen ytterligere? Joda, avslag og innbytte som delbetaling, så vart vi enig ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.