MR Swe Startet 10.April.2017 Link til dette innlegget Startet 10.April.2017 Hei, Ser at seatronic selger feks 20 L tank med 500W kolbe men watski sin er 1200w-- Skjønner at den på 1200 væarmer mer/fortere men er det noen nakkdeler og ha så stark (1200w ) kolbe? watski http://www.watski.no/Varmtvannsberedere-115fK Seatronic https://seatronic.no/vvs/vann/varmtvann/varmtvannstanker/quick-b3-varmtvannsberedere-20-liter Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Mange havner har svært dårlig kapasitet på sikringene. Har du for mange watt på kolben slår sikringen ut og du får ikke varmet. Med mindre watt tar det noe lengre tid, men risikoen for å overbelaste kursen er også mindre. Med bare 20 l tank er det allikevel ikke mange minutter med 500W som skal til for å få varme. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Med 1200W kan du fort overstige tilgjengelig effekt/lettere løse ut sikring på strømpost i båthavna/gjestehavna - og evt bli litt upopulær. Utenom det er det selvsagt bare fordeler! Det optimale måtte vært slik gamle husberedere var (nye også?), med ett lite og ett stort element som til sammen gav 3 effekttrinn. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Jeg har en slik tank liggende og vente på meg på posten. Der ligger også en inverter på 1500W. Jeg tenker at 500W på inverteren er helt greit, da kan vi fortsatt bruke inverteren til andre ting samtidig uten å overbelaste den. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Jeg har Quick 40 liter med 500W, og det er absolutt nok. Når vi kommer frem til en havn, er jo allerede vannet varmt, og da er det mer enn nok med 500W for å kompensere for forbruket. Og som andre sier, mange havner har dårlig kapasitet på landstrømmen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.