Vrod Startet 10.April.2017 Link til dette innlegget Startet 10.April.2017 Hei jeg har en Raymarine e120 som jeg har en tanke om og koble på et ekkolodd så har jeg tittet litt rundt i båten og det sitter en giver i bunn hvor ledning er klipt rett av er en liten stuss på 10cm som stikker ut har funnet noen biter her og der som ligner veldig på den men selvsagt ikke funnet den betan med pluggen på. Men mitt spørsmål her er må du ha en boks i mellom eller et interfaceer vel kanskje navnet? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Langedahl Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Du trenger en ITC_5. den kan du koble vind,dybde,fart temp osv til. Sjekk Raymarine.no,der finner du forskjellige oppsett. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Trodde en måtte ha en ekkoloddenhet mellom E120 og svinger? Var i alle fall slik da jeg koplet det opp for en 10 års tid siden. Ser at en iTC-5 bruker max <150 mA iht spec. Blir det noe 'ekko' av såpass lite strøm? Eller er jeg heeelt utdatert?.. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Jeg har E80 og måtte ha en boks i mellom. Den heter DSM30. Jeg har P319 giver. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Fantino Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Samme boks jeg brukte. Mener svingeren min het P78 (innvendig, limes på og fylles med en sær frostvæske jeg heller ikke husker navnet på - vanskelig å få tak i). Er også usikker på om E120 'snakker' SeaTalk ng? Mener det het SeaTalk 2. Og at en kan kople 1 ekstern enhet direkte (altså direkte fra DSM30 til E120 med en ethernetkabel) men må ha en switch hvis en har flere eksterne enheter? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Hvis det er E classic serie plotter. DSM30 eller DSM300 blackbox ekkolodd moduler hvis du skal mer enn kun en dybdemåler. Men dette begynner å bli gammelt utstyr så du må vel ut på bruktmarkedet. Jeg hadde ikke brukt penger på dette idag, kanskje giveren er defekt også. Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Trodde det dreide seg om en e- serie med seatalkng,og ikke en E- serie. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Mix skrev On 11. april 2017 at 9.31: Hvis det er E classic serie plotter. DSM30 eller DSM300 blackbox ekkolodd moduler hvis du skal mer enn kun en dybdemåler. Men dette begynner å bli gammelt utstyr så du må vel ut på bruktmarkedet. Jeg hadde ikke brukt penger på dette idag, kanskje giveren er defekt også. Det er riktig Mix jeg trenger ikke noe mere en dybdemåler da jeg ikke er veldig ivrig på fisking og så synes jeg det er greit og gi fisken en sjanse til og slippe og bite på kroken. Men jeg kan jo forhøre meg på forumet om noen har noe sånt liggende. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Mix Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Ja, flere har nok byttet ut disse med nyere utstyr så bruktmarkedet er verdt å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.