Jump to content

Ekkolodd koble på Raymarine e120

Vrod

Recommended Posts

Hei jeg har en Raymarine e120 som jeg har en tanke om og koble på et ekkolodd så har jeg tittet litt rundt i båten og det sitter en giver i bunn hvor ledning er klipt rett av er en liten stuss på 10cm som stikker ut har funnet noen biter her og der som ligner veldig på den men selvsagt ikke funnet den betan med pluggen på. Men mitt spørsmål her er må du ha en boks i mellom eller et interfaceer vel kanskje navnet?

Nå kommer sommeren?

Samme boks jeg brukte. Mener svingeren min het P78 (innvendig, limes på og fylles med en sær frostvæske jeg heller ikke husker navnet på - vanskelig å få tak i). Er også usikker på om E120 'snakker' SeaTalk ng? Mener det het SeaTalk 2. Og at en kan kople 1 ekstern enhet direkte (altså direkte fra DSM30 til E120 med en ethernetkabel) men må ha en switch hvis en har flere eksterne enheter?

• 2 uker senere...
Mix skrev On 11. april 2017 at 9.31:

Hvis det er E classic serie plotter.

DSM30 eller DSM300 blackbox ekkolodd moduler hvis du skal mer enn kun en dybdemåler.

Men dette begynner å bli gammelt utstyr så du må vel ut på bruktmarkedet.

Jeg hadde ikke brukt penger på dette idag, kanskje giveren er defekt også.

Det er riktig Mix jeg trenger ikke noe mere en dybdemåler da jeg ikke er veldig ivrig på fisking og så synes jeg det er greit og gi fisken en sjanse til og slippe og bite på kroken. Men jeg kan jo forhøre meg på forumet om noen har noe sånt liggende.

Nå kommer sommeren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...